Keuring hint naar mogelijke aankondiging Age of Empires 2: Definitive Edition
PU.nl
Nieuws

Keuring hint naar mogelijke aankondiging Age of Empires 2: Definitive Edition

Een keuring op de Amerikaanse Entertainment Software Rating Board (ESRB)-website betekent wellicht dat er binnenkort een aankondiging wordt gedaan over Age of Empires 2: Definitive Edition. Sinds de onthulling van de verbeterde versie in 2017 is er geen nieuws meer verschenen over het spel.

Op het Amerikaanse ESRB is een keuring verschenen voor Age of Empires 2: Definitive Edition. Dit kan wellicht betekenen dat er binnenkort een officiële aankondiging wordt gedaan over het strategiespel door uitgever Microsoft.

De beschrijving van Age of Empires 2: Definitive Edition op de ESRB-website onthult weinig verrassends over het spel. Zo staat er omschreven dat spelers een rijk besturen vanaf de Dark Age tot de Imperial Age en dat er grondstoffen worden verzameld, gebouwen worden geplaatst en legers worden bestuurd. Ook is nog niet bekend of het spel de uitbreidingen The Conquerors, The Forgotten, The African Kingdoms en Rise of the Rajas bevat. Dit kan echter wel verwacht worden van een 'definitieve editie'.

©GMRimport

Een Definitive Edition, een remaster van de originele versie, van Age of Empires 1 tot en met 3 werd in augustus 2017 aangekondigd tijdens de onthulling van Age of Empires 4. De Definitive Edition van het eerste deel in de serie werd gelanceerd in februari vorig jaar, maar sindsdien heeft Microsoft geen nieuws meer uitgebracht over de nieuwe versie van de andere twee delen.

In januari suggereerde het officiële Twitter-account van Age of Empires nog dat een aankondiging over Age of Empires 2: Definitive Edition dichtbij is. Als reactie op een fan, die vroeg wanneer de nieuwe versie van Age of Empires 2 verschijnt, zei het account: "Binnenkort".

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!