Kingdom Hearts 3-regisseur over vrijspelen van geheime afloop
PU.nl
Nieuws

Kingdom Hearts 3-regisseur over vrijspelen van geheime afloop

De regisseur van Kingdom Hearts 3, Tetsuya Nomura, heeft uitgelegd hoe spelers in de game het geheime einde kunnen vrijspelen. Dit meldt Nomura tijdens een recent interview met Famitsu. Daarnaast is er een nieuwe gameplay-trailer uitgebracht voor de aankomende game.

Eerder werd bekend dat er gameplay was uitgelekt van Kingdom Hearts 3. Hierop reageerde Nomura door te zeggen dat de grootste spoilers, de epiloog en de video met het einde, pas na de lancering van de game worden toegevoegd via updates.

Square Enix geeft later aan dat spelers de game uitgespeeld moeten hebben om het bijbehorende einde te zien. Deze criteria verschillen op basis van de moeilijkheidsgraad die spelers kiezen.

©GMRimport

Nu heeft Tetsuya Nomura uitleg gegeven over de specifieke criteria om toegang te krijgen tot de content. Volgens Nomura moeten spelers in de game zogenoemde 'lucky marks' in de vorm van Mickey Mouse fotograferen. In de game draagt Sora een mobiel apparaat met zich mee waarmee onder andere foto's gemaakt kunnen worden.

"Het aantal lucky marks dat je moet fotograferen hangt af van de moeilijkheidsgraad die je aan het begin van de game gekozen hebt. Dus als je de makkelijke moeilijkheidsgraad hebt gekozen, dan moet je de meeste lucky marks fotograferen. Als je de Standaard- of 'Proud'-modus hebt gekozen, dan mag je er rustig een paar missen", aldus Nomura.

©GMRimport

Tijdens het interview werd Nomura ook gevraagd over de lekken rondom de gameplay van Kingdom Hearts 3. Hierop zegt Nomura dat er uiteindelijk slechts vier kopieën waren gelekt, maar zegt wel teleurgesteld te zijn. Nomura zegt door deze gebeurtenis te overwegen om voor toekomstige games één wereldwijde vaste lanceringsdatum te plannen om vroegtijdige spoilers te voorkomen.

Nieuwe gameplay-trailer over Keyblades en Magie

Verder is er een nieuwe trailer uitgebracht voor Kingdom Hearts 3. In de nieuwe trailer wordt de focus gelegd op meerdere elementen uit de game, waaronder de mechanieken, aanpassingsmogelijkheden en minigames.

Watch on YouTube

Kingdom Hearts 3 verschijnt op 29 januari voor Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!