LG onthult 27 inch oled-monitor op 240 hertz
PU.nl
Nieuws

LG onthult 27 inch oled-monitor op 240 hertz

LG heeft een eerste oled-monitor op 27 inch voor gamers onthuld, met een 1440p-resolutie op 240 hertz.

De nieuwe LG UltraGear-monitor, in officiële termen het 27GR95QE-B-model, is een van de eerste oled-schermen in een traditionele monitorvorm. De populaire schermtechniek is vooral bekend van grote televisies of juist kleinere high-end laptops. Met een 1440p-resolutie op 26,5 inch (110,8 pixels-per-inch) richt de oled-monitor zich primair op pc-gamers.

LG's toespitsing op de gamer is terug te zien in de hoge verversingsratio van 240 hertz, alsmede de krimp van responstijd. Die telt volgens LG nog maar 0,03 milliseconde (GtG), weer net iets minder dan de 0,1 milliseconde die veel recente oled-panelen beloven. Daarbovenop komt ook compatibiliteit voor zowel AMD FreeSync Premium als Nvidia G-Sync. 

©GMRimport

Vooralsnog is onduidelijk welke (piek)helderheden LG belooft met het nieuwe paneel; wel is het zeker van een typerende contrastratio van 1.500.000:1 en ondersteuning voor HDR10-content. Ook zou het oled-paneel minstens 98,5 procent van het DCI-P3-kleurengamma bedekken. 

Middels vrijgegeven beeldmateriaal is ook de I/O van de monitor al in te zien: twee stuks hdmi, eenmaal DisplayPort, een optische uitgang en doorlusmogelijkheden voor twee usb-poorten. Onduidelijk is nog om welke precieze versies van de beeldinvoer het gaat, maar vermoedelijk is identiek aan andere recente UltraGear-monitoren: hdmi 2.1 en DisplayPort 1.4. Achterop prijkt ook LG's terugkerende 'Hexagon' rgb-verlichting.

LG's 27GR95QE-B kent een richtprijs van 999,99 dollar, maar is vooralsnog nergens verkrijgbaar. Onduidelijk is nog hoeveel de oled-monitor zal kosten in Nederland en België, laat staan wanneer deze officieel geleverd zal worden.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!