Rift Riff, de nieuwe tower-defensegame van de onafhankelijke Nederlandse ontwikkelaar Adriaan de Jongh, is vanaf vandaag verkrijgbaar.
De game, die De Jongh samen met Sim Kaart, Matthijs Koster, Franz LaZerte en Professional Panda ontwikkelt, is vanaf vandaag op Steam verkrijgbaar. In Rift Riff bouwen spelers hun zelfgekozen torens op vooraf bepaalde plekken om golven aan monsters tegen te houden.
Door monsters te verslaan verkrijgen spelers sap om nog meer torens te bouwen tijdens en na gevechten. Daarnaast speelt men zogeheten prisma's vrij, waarmee nieuwe werelden bereikt kunnen worden en nog meer torens vrijgespeeld kunnen worden.
Rift Riff bevat op release vijftien spelwerelden met dertig scenario's (en voor elke scenario een extra uitdaging), vijfentwintig monsters - waaronder enkele bazen en meer content. Dat moet resulteren in tien à vijftien uur aan gameplay.
De Jongh is bekend van eerder verschenen spellen als Hidden Folks, Fingle, Secret Shuffle en Wurdweb. Hij leerde zichzelf games te coderen en richtte in 2011 ontwikkelaar Game Oven op. Nadat de studio in sloot werkte hij samen met verschillende mensen aan allerlei projecten. Op die manier is ook Rift Riff ontstaan. De Jongh richtte ook de Dutch Game Industry Directory op, waarin alle games en gamebedrijven uit Nederland worden bijgehouden.