Makers zien toekomst in driedimensionale Kirby-games
Gamer.nl
Nieuws

Makers zien toekomst in driedimensionale Kirby-games

Ontwikkelaar HAL Laboratory ziet zeker een toekomst in het blijven uitbrengen van driedimensionale Kirby-games.

Dat melden ontwikkelaars van de game in een uitgebreid interview dat Nintendo online heeft geplaatst. Morgen komt Kirby en de Vergeten Wereld uit, de eerste driedimensionale game in de hoofdreeks van Kirby. Het bedrijf staat zeker open hier verder mee te experimenteren ten opzichte van de gebruikelijke tweedimensionale Kirby-games.

Yuki Endo: "We hebben veel unieke ideeën gebruikt om het gevarieerd te maken. Maar om de eerste 3D-actiegame met Kirby te maken moesten we ook veel leren, zoals hoe druk we levels moesten maken en hoe de 3D-camera werkt. Als we de skills die we hebben geleerd bij het maken van deze game kunnen blijven hanteren, kunnen we veel nieuwe gameplayideeën verzinnen voor toekomstige Kirby-games."

Het was volgens het bedrijf behoorlijk uitdagend om een driedimensionale Kirby-game te maken. Regisseur Tatsuya Kamiyama: "Kirby als een personage is niet perfect voor volledige 3D-gameplay. Zin silhouet is perfect rond. Wanneer je hem bestuurt met de camera achter hem, is het moeilijk om te zien welke kant hij opkijkt."

HAL Laboratory heeft daar echter een oplossing voor bedacht. Wanneer spelers een aanval doen op een vijand, raakt deze aanval de vijand, ook al mikt men een beetje verkeerd. "Op die manier kunnen mensen die niet zo goed zijn in driedimensionale actiegames vijanden aanvallen zonder stress te hebben."

Kirby en de Vergeten Wereld is vanaf morgen verkrijgbaar voor Nintendo Switch. De game scoorde een 7,5 op Gamer.nl: "Kirby en de Vergeten Wereld is een van de leukste Kirby-games tot nu toe. De magische driedimensionale spelwereld, talloze vaardigheden en grappige Mondvol-vormen blijven vermaken. Verwacht echter geen diepgaande gevechten of uitdagende platformactie - de focus ligt puur op zorgeloos plezier."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren

Gesprekken op Xbox en PlayStation worden ook gecontroleerd

Nintendo kan audio- en videogesprekken die op de Switch 2 via GameChat worden gehouden opnemen, beluisteren en bekijken.

Het bedrijf heeft onlangs zijn privacybeleid aangepast - waar Nintendo Account-eigenaren ook melding van hebben gekregen. Een van de aanpassingen draait om GameChat, de nieuwe feature op de aankomende Switch 2-console waarmee spelers tijdens het gamen kunnen praten via audio en video met elkaar.

In de e-mail over de wijziging in het privacybeleid schrijft Nintendo het volgende: "Sectie 2 (Welke informatie wij verzamelen en verwerken) is bijgewerkt om je te informeren over de aanvullende gegevens die Nintendo kan verzamelen en verwerken als je bepaalde nieuwe Nintendo-accountdiensten gebruikt. Om bijvoorbeeld te waarborgen dat GameChat een veilige, gezinsvriendelijke omgeving biedt, kan Nintendo je telefoonnummer registreren en geluids- en video-opnames met andere gebruikers controleren als er melding van is gemaakt."

Nintendo zou opnames dus alleen gebruiken om te controleren of alles volgens regels verloopt. Dit is niet uniek ten opzichte van concurrerende bedrijven: ook Sony en Microsoft kunnen data uit Xbox- en PlayStation-gesprekken opnemen en controleren.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht

De aanpassing van Pal Spheres is ook om deze reden doorgevoerd

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft bevestigd dat het de game gaat aanpassen naar aanleiding van de aanklacht van Nintendo en The Pokémon Company.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Palworld heeft nu bevestigd dat er diverse veranderingen in de game zijn en worden doorgevoerd om verdere problemen te voorkomen. Het bedrijf bevestigde daarbij dat het voorheen al de precieze werking van Pal Spheres heeft aangepast om dezelfde reden. Voorheen konden spelers deze Pal Spheres gooien om Pals op te roepen, maar sinds eind vorig jaar hoeft men de Spheres alleen vast te houden, waarna de Pal naast de speler verschijnt. Nu is dus bevestigd dat dit vanwege de aanklacht is gedaan.

Deze week moet pach v0.5.5 uitkomen voor de game, waarbij er nog een aanpassing wordt doorgevoerd. Door de lucht zweven wordt vanaf dan met een glider gedaan in plaats van met een Pal. Spelers hebben dan ook een glider nodig in hun inventaris om dit te kunnen doen. "We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling is, net als voor ons, maar we hopen dat onze fans begrijpen dat dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn om verdere storingen aan de ontwikkeling van Palworld te vermijden."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!