Marvel’s Avengers: Visuele overdaad met bekende gameplay
PU.nl
Nieuws

Marvel’s Avengers: Visuele overdaad met bekende gameplay

Alle ogen waren voor E3 op Square Enix gericht. Bij andere persconferenties waren al enorm veel aankondigingen en trailers gelekt, terwijl er bij de eerder aangekondigde Avengers-game nog veel vraagtekens stonden. De trailer die werd getoond liet een third person actiegame zien met een nieuw verhaal in het Marvel-universum, maar over de daadwerkelijke gameplay werd niet veel gecommuniceerd. Gelukkig kregen we tijdens een afspraak op de booth van Square Enix een gameplaydemo voorgeschoteld die live werd gespeeld door een medewerker van Crystal Dynamics.

Na een introducerend filmpje (waarvan het gros van de beelden ook in de trailer zat) draait de camera, zodat je tegen de rug van Thor aankijkt en de gameplay kan beginnen. De flink beschadigde Golden Gate Bridge, met overal kapotte auto’s en brokstukken, vormt een perfect speelveld om een aantal vijanden tot moes te slaan. Dit is dan ook de voornaamste bezigheid in de korte demo die we zagen.

Iedereen komt aan bod

Je gebruikt veel mêlee-aanvallen en strategische ontwijkmanoeuvres, terwijl je als Thor de iconische hamer Mjolnir naar vijanden gooit zoals Kratos dat al sierlijk deed in God of War. Het publiek in de mediaruimte moest even goed grinniken wanneer een vijand meters ver de lucht in werd gestuurd dankzij de oneindige voortstuwing van de hamer. Na een dozijn vijanden met gemak te hebben verslagen en een burger te hebben gered vanonder een verongelukte bus, schakel je naar de volgende held.

Als Iron Man is combat ook een van de voornaamste bezigheden, maar dan wel met de nodige lasers. Bovendien vlieg en zweef je op spectaculaire wijze door het level heen, waar menig Marvel-fan ongetwijfeld blij van gaat worden. De drie andere Marvel-helden die centraal staan in deze game - Captain America, Black Widow en de Hulk - kwamen vervolgens om de beurt aan bod. Ieder heeft zijn of haar eigen speciale eigenschappen die je prima kan raden als je ook maar een klein beetje verstand van Marvel hebt. Dit betekent echter niet dat het slecht of ongeïnspireerd is. In tegendeel zelfs; het schild van Captain America als dodelijke boemerang gebruiken of als Hulk met brokstukken smijten lijkt uiterst bevredigend. Gelukkig is er per superheld genoeg variatie aanwezig in het soort aanvallen, zodat je niet steeds naar dezelfde animaties kijkt.

©GMRimport

Bekende gameplay

Op het eerste gezicht lijkt de pure gameplay niet veel baanbrekends te bieden. Het voelt op veel momenten zelfs een beetje ouderwets aan; alsof je een lanceringstitel voor de Xbox 360 speelt. De combat die we te zien kregen is gewoon een beetje simpel. We moeten niet vergeten dat we een korte demo helemaal aan het begin van de game hebben gezien, dus de kans is groot dat de speelervaring nog flink wordt uitgebreid naarmate de game vordert. Zo hoorde collega Wouter Brugge al van creative director Noah Hughes dat een endgame, skill tree, specialisaties en allerlei gear hoogstwaarschijnlijk aanwezig zijn in de game. De Marvel-films hebben een breed publiek en datzelfde geldt dan ook voor de games. Een bombastische game met veel filmische momenten en niet al te diepgaande gameplay klinkt als een prima zet. Met te ingewikkelde systemen schrik je wellicht nieuwe spelers af, die vooral via Google Stadia wel eens in grote getalen kunnen binnendruppelen.

Visuele overdaad

Deze Avengers-game blinkt vooral uit op visueel vlak. De hoofdpersonages zien er zeer goed uit en zijn fantastisch geanimeerd. Daarnaast is het level dat we zagen erg dynamisch opgezet. De manier waarop alles en iedereen verschuift en verzakt door de verwoesting van de bekende brug is van een niveau dat we niet eerder hebben gezien. Voor release mogen er zeker nog wat schoonheidsfoutjes worden opgepoetst, maar we kunnen al vrij zeker stellen dat de visuele overdaad van de Marvel-films op gepaste wijze in de game is beland. De game doet in ieder geval niet onder voor de virtuele wereld die Insonniac vorig jaar met Marvel’s Spider-Man naar de PS4 bracht. Wel is het nog even wennen dat de superhelden erg veel lijken op hun tegenhangers op het witte doek, maar toch net even anders zijn. Het is bijna alsof je naar de stuntmannen van de bekende acteurs kijkt.

Wat we zagen was een extreem gelikte, maar lineaire demo, met degelijke gameplay. Hoewel we eindelijk een idee hebben over wat de game gaat bieden, zijn er nog veel vragen. Zo zijn we erg benieuwd naar hoe de dynamiek van de multiplayer gaat werken, of er een open wereld aanwezig is, hoe lang de game wordt met zulke productiewaarden en wat voor verrassingen we nog kunnen verwachten. Marvel-fans kunnen zich in ieder geval alvast opmaken voor een waardige game met hun geliefde kameraden.

©GMRimport

Marvel’s Avengers verschijnt op 15 mei voor pc, PlayStation 4, Xbox One en Google Stadia.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend
PU.nl
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend

Game komt op 10 juni uit, ook op PS5 en Xbox Series-consoles

De systeemeisen van de pc-versie van MindsEye zijn uit doeken gedaan. Het gaat om de debuutgame van Build a Rocket Boy.

Dat gebeurde op de Steam-pagina van de game. Hieronder volgen ze.

Minimale systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i5-12400F / AMD Ryzen 5 5600X

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 6GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 8GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers
PU.nl
Nieuws

Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen

In het aankomende Elden Ring Nightreign wordt het ergens na de release wellicht mogelijk om de game met z'n tweeën te spelen.

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen. Een optie voor twee spelers is er op dat moment niet. Aan IGN vertelt regisseur Junya Ishizaki dat dit een bewuste keuze is: de game is geoptimaliseerd voor drie spelers, al kan het ook alleen worden doorlopen. "Daar hebben we al onze energie in gestoken, maar (een optie voor twee spelers) is iets waar we naar kijken en wat we overwegen voor na de release."

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!