Metroid Prime 3 zou eerst open wereld bevatten
PU.nl
Nieuws

Metroid Prime 3 zou eerst open wereld bevatten

Er waren tijdens de ontwikkeling van Metroid Prime 3: Corruption plannen om de game een open spelwereld te geven.

Dat heeft Bryan Walker, die de senior producer was van Metroid Prime 2 en 3, onthuld in een

Watch on YouTube

. Volgens hem was een van de plannen gedurende de ontwikkeling om een grotere, open spelwereld in de game te verwerken. 

Het schip van hoofdpersonage Samus Aran zou daarbij een grotere rol bekleden. Hoewel hij niet veel details geeft over de precieze werking ervan, is het waarschijnlijk dat het de bedoeling was dat de speler met het schip zich sneller tussen twee plekken in de open spelwereld kon verplaatsen. De open spelwereld moest volgens Walker "veel minder lineair worden".

Metroid Prime 3: Corruption verscheen in augustus 2007 op de Wii. Walker meldt dat Retro Studios het idee voor de open spelwereld had toen de studio nog niet wist wat voor console de Wii ging worden. "We wisten wat de Xbox 360 en PS3 zouden gaan bieden en de specificaties die we van de Wii kregen waren op het gebied van hardware en geheugen niet competitief... er kleefden allerlei nadelen aan. We waren bezorgd, en toen toonden ze de Wii-remote en zei iedereen in het team tegelijk: 'Ah! Oké,"

Spijt van het eindresultaat heeft Walker niet. "We zijn nog steeds erg, erg trots op Prime 3 - het is een geweldige game geworden. Maar ik ben erg benieuwd wat de reactie zou zijn - zeker van de fans - als we de rol van het schip hadden uitgebreid en een non-lineaire ervaring hadden geboden."

Retro Studios werkt nu aan Metroid Prime 4. Daar is nog geen releasedatum voor. Aanstaande vrijdag komt echter ook de 2D-metroidvania Metroid Dread uit, ontwikkeld door Nintendo in samenwerking met MercurySteam.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oplettende fans menen kind in Grand Theft Auto 6-screenshot te zien
PU.nl
Nieuws

Oplettende fans menen kind in Grand Theft Auto 6-screenshot te zien

Kinderen komen normaliter niet voor in GTA-games

Fans hebben mogelijk een kind gespot in een recent gepubliceerd screenshot van Grand Theft Auto 6.

Meteen na de release van de tweede Grand Theft Auto 6-trailer enkele weken geleden bracht Rockstar Games ook een hoop screenshots van de game uit. Eén van die screenshots toont een shot van een terras boven water. Bij het inzoomen op de virtuele mensen die op dat terras zitten lijken fans een kind te hebben gespot.

Dat is opvallend, want kinderen komen normaliter niet voor in Grand Theft Auto-games. Dat is ook logisch; spelers van de GTA-games kunnen gewelddadige dingen doen bij elke willekeurige voorbijganger in de spellen, en het is niet meer dan vanzelfsprekend dat de ontwikkelaar kinderen daar geen onderdeel van laten uitmaken.

Het is onwaarschijnlijk dat Rockstar en uitgever Take-Two zich willen branden aan mogelijk geweld jegens kinderen in de nieuwe Grand Theft Auto-game. Mogelijk is de NPC op de screenshot dus geen kind, of gaat het om een fout. Het zou ook kunnen dat het om een personage gaat waar geen geweld tegen gepleegd kan worden.

Onlangs kondigde Rockstar Games aan dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar uitkomt, maar op 26 mei 2026. "Met elke game die we uitbrengen, is ons doel altijd geweest om jullie verwachtingen te overtreffen, en dat geldt ook voor Grand Theft Auto 6. We hopen dat jullie begrijpen dat we deze extra tijd nodig hebben om een niveau van kwaliteit te behalen die jullie verwachten en verdienen." De game komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Volledige systeemspecificaties van Nintendo Switch 2 onthuld
PU.nl
Nieuws

Volledige systeemspecificaties van Nintendo Switch 2 onthuld

GameChat vergt veel geheugen

De volledige systeemspecificaties van de Nintendo Switch 2 zijn uit de doeken gedaan. Daaruit blijkt dat er relatief veel geheugen is gereserveerd voor het gebruik van het besturingssysteem en GameChat.

De specificaties werden door Digital Foundry onthuld. Zo blijkt dat er in totaal 12GB aan LPDDR5X-geheugen zit in de console, waarbij 9GB is gereserveerd voor het afspelen van games. 3GB wordt voor het besturingssysteem en GameChat gebruikt, de functie waarbij spelers kunnen voicechatten en videobellen met elkaar en live gameplay aan elkaar kunnen laten zien. Ter vergekijking: de eerste Switch had 4GB aan systeemgeheugen waarbij 0,8GB voor het besturingssysteem wordt gebruikt.

De CPU in de Switch 2 is ARM Cortex A78C. Het scherm is 7,9 inch en heeft een 'wide color gamut lcd-scherm' dat een resolutie van 1080p kan weergeven - een flinke upgrade ten opzichte van het scherm op de Switch en zelfs het scherm op de Oled-Switch. Ook ondersteunt het systeem VRR, waardoor games maximaal in 120fps kunnen lopen. Zoals eerder al bekend was wordt ook Nivida's DLSS-upscaletechnologie ondersteund.

Digital Foundry concludeert dat de gelekte informatie over het systeem dat sinds 2021 naar buiten is gekomen grotendeels accuraat blijkt te zijn. "Uiteindelijk moeten de games het harde werk doen en we kijken uit naar 5 juni." De volledige specificaties zijn bij Digital Foundry en onderstaande video te zien.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!