Microsoft praat over pc-gaming in 2019
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft praat over pc-gaming in 2019

Phil Spencer, hoofd van Microsoft-games, heeft met PC Gamer gesproken over de overname van Obsidian en inXile. Ook worden mogelijke lanceringen op Steam besproken.

De afgelopen jaren heeft Microsoft niet bekendgestaan om haar pc-games. Het Games For Windows Live-platform heeft geen grote impact gemaakt en de spellen van het bedrijf die beschikbaar zijn voor pc konden alleen verkregen worden via de eigen Microsoft Store.

In 2018 heeft Microsoft nu zes studio's gekocht, waarvan de twee namen Obsidian en inXile opvallend zijn voor pc-spelers. De oprichters van Obsidian zijn namelijk dezelfde ontwikkelaars die gewerkt hebben aan de klassieke roleplaying-game Planescape: Torment en Fallout 2, terwijl de directeur van inXile medeontwerper was van de pc-game Wasteland.

Phil Spencer, het hoofd van gaming bij Microsoft, vertelt aan PC Gamer dat de overname van Obsidian en inXile een onderdeel van het bedrijf is om meer diepte te creëren over verschillende platformen en genres. Ook zegt hij dat Microsoft de game-ontwikkelaars de mogelijkheid wilt bieden om het bereik van hun games uit te breiden naar een zo groot mogelijk spelersaantal.

Volgens Spencer worden sommige games optimaal ervaren op een bepaald platform en met de overname van de twee studio's, die veel ervaring hebben met spellen voor pc, is er dus een kans dat Microsoft zich meer gaat richten op pc-gaming.

Ook wordt de Microsoft Store besproken, de digitale winkel van Microsoft die veel problemen kent. Spencer geeft toe dat er veel werk gedaan moet worden aan de winkel, maar wilt zich eerst richten op het verbeteren van de Microsoft Store voordat er gepraat wordt over mogelijke gamelanceringen van Xbox Game Studios op Steam.

Wél zegt Spencer dat de speelervaring van pc-spelers belangrijk is voor de toekomst van Xbox en Microsoft. Hij zegt dat het bedrijf, als de oprichter van Windows, de verantwoordelijkheid heeft om te investeren in het platform en pc het centrum van de ervaring te laten zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!