Update: Ninja heeft mogelijk 60 miljoen dollar afgeslagen van Facebook
Gamer.nl
Nieuws

Update: Ninja heeft mogelijk 60 miljoen dollar afgeslagen van Facebook

Eerder vandaag kwamen we met het bericht dat Mixer ging verdwijnen en overgaat naar Facebook Gaming. Nu hebben de streamers Ninja en Shroud mogelijk een miljoenenbod afgeslagen van Facebook om bij Facebook Gaming te blijven.

Dat beweert onder andere Metro, een Britse krant. Tyler 'Ninja' Blevins zou een contract van 60 miljoen dollar aangeboden hebben gekregen door het social media platform. Michael 'Shroud' Grzesiek kreeg een contract van 20 miljoen dollar voorgelegd. Beide streamers hebben het bod afgeslagen en zijn nu vrij om voor een ander platform te streamen.

Insiders Slasher en Richard Lewis zeggen ook dat Facebook deze bedragen aan de streamers aangeboden. De tweets zijn hieronder te bekijken.

Oorspronkelijk bericht: Microsoft stopt met zijn streamingplatform Mixer - in plaats daarvan gaat het samenwerken met Facebook Gaming.

Volgens Phil Spencer is Mixer niet snel genoeg gegroeid en kunnen partners en streamers daardoor niet het gewenste publiek aanspreken. Naast dat het platform werd gebruikt door streamers om mensen mee te laten kijken tijdens het spelen van games, zond Microsoft ook diverse streams - onder andere de Inside Xbox-streams - uit via het platform.

Het Mixer-platform wordt aan Facebook verkocht en geïntegreerd in Facebook Gaming, al zal het Mixer-merk in zijn geheel verdwijnen. Belangrijk hierbij is dat Facebook hierdoor gebruik kan maken van de Project xCloud-technologie. Door de samenwerking tussen Microsoft en Facebook moet het makkelijk worden voor Mixer-partners om de transitie te maken tussen de twee streamingplatforms, zo wordt in een blogpost uitgelegd.

Het zorgt er ook voor dat streamers die exclusief op Mixer actief waren - zoals Ninja en Shroud - vrij zijn om zelf te bepalen waar ze in de toekomst gaan streamen.

Mixer wordt officieel op 22 juli stopgezet.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!