Miyamoto was eerst niet blij met grafische stijl van Zelda: Wind Waker
Gamer.nl
Nieuws

Miyamoto was eerst niet blij met grafische stijl van Zelda: Wind Waker

Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto was in eerste instantie niet gecharmeerd van de tekenfilmachtige grafische stijl van The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Dat blijkt uit een nieuwe

Watch on YouTube

van een oud interview van het Japanse tijdschrift Nintendo Dream met regisseur Eiji Aonuma. Miyamoto wilde eigenlijk juist de realistische grafische stijl uit Ocarina of Time en Majora's Mask doorontwikkeld zien worden, zoals ook bleek uit een vroege techdemo van een nieuwe Zelda-game op de GameCube waarin Link het opnam tegen Ganondorf. Daarna werd echter The Wind Waker aan de wereld onthuld, wat op veel geschokte reacties bij fans kon rekenen.

Volgens Eiji Aonuma werd The Wind Waker eerst in het geheim ontwikkeld. Op die manier was er minder kans dat Miyamoto het project af zou schieten. Aonuma wachtte expres zo lang mogelijk met het tonen van de game aan Miyamoto, die volgens hem "letterlijk plaatsvervangende schaamte kreeg" toen hij het spel voor het eerst in actie zag. 

Blijkbaar zou Miyamoto tijdens een presentatie van de game zelfs een keer hebben geopperd dat het nog niet te laat was om "een realistische Zelda" te maken. Uiteindelijk mocht het team - dat wel enthousiast was over de grafische stijl - toch doorgaan met de ontwikkeling.

The Wind Waker kwam uiteindelijk in 2002 uit op de GameCube en werd toch positief ontvangen door de pers en gamers. Toch kon de aankondiging van The Legend of Zelda: Twilight Princess, dat wel weer een realistische grafische stijl aanhield, op nog meer enthousiasme rekenen.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe trailers tonen Switch 2-versie van Yakuza 0
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe trailers tonen Switch 2-versie van Yakuza 0

De game komt op 5 juni uit op Nintendo's hybride console

Sega heeft twee nieuwe trailers uitgebracht van Yakuza 0 Director's Cut, dat afgelopen maand voor Nintendo Switch 2 werd aangekondigd.

In de eerste trailer wordt het themanummer van de game ten gehore gebracht, namelijk 'Bubble' door Shonan no Kaze. Ondertussen worden er beelden van de game getoond. In de tweede trailer worden de Engels ingesproken stemmen van hoofdpersonages Kazuma Kiryu en Goro Majima uitgelicht.

Yakuza 0 Director's Cut verschijnt op 5 juni voor Nintendo Switch 2 - tegelijkertijd met de release van de console dus. De nieuwe versie van de game bevat een aantal compleet nieuwe tussenfilmpjes en een nieuwe online multiplayermodus. Yakuza 0 is een prequel op de bekende openwereldreeks (die tegenwoordig 'Like a Dragon' heet), en toont de groeiende macht van Kazuma Kiryu onder de Japanse gangsters.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Trails in the Sky 1st Chapter arriveert op 19 september
Gamer.nl
Nieuws

Trails in the Sky 1st Chapter arriveert op 19 september

Voor PlayStation 5, Nintendo Switch en Steam

De remake Trails in the Sky 1st Chapter komt op 19 september uit.

Dat werd onlangs in Famitsu aangekondigd (via Gematsu). Het gaat om een wereldwijde release voor PlayStation 5, Nintendo Switch en Steam.

Trails in the Sky 1st Chapter was al aangekondigd en stond in eerste instantie bekend als The Legend of Heroes: Trails in the Sky The 1st. Het is een remake van de klassieke rpg die twintig jaar geleden uitkwam.

Spelwereld Liberl Kingdom is geheel naar drie dimensies overgezet. Er kan daarnaast naadloos geschakeld worden tussen twee vechtmodi: Field Action en Command Battle. De game bevat zowel Engelse als Japanse stemmen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!