Capcom verkoopt 2,5 miljoen exemplaren Monster Hunter World-dlc in eerste week
Gamer.nl
Nieuws

Capcom verkoopt 2,5 miljoen exemplaren Monster Hunter World-dlc in eerste week

Iceborne, de premium uitbreiding van Monster Hunter World, heeft in zijn eerste week meer dan 2,5 miljoen exemplaren verkocht. Dit meldt ontwikkelaar Capcom.

Capcom lanceerde Iceborne op 6 september en heeft sindsdien al 2,5 miljoen exemplaren over de toonbank zien gaan. Capcom zegt deze cijfers te hebben verkregen via de digitale verkopen op de PlayStation 4 en Xbox One. Daarnaast worden ook de verkopen meegerekend van Monster Hunter World: Iceborne Master Edition, waarin de basisgame en de uitbreiding inbegrepen zijn.

©GMRimport

Met de huidige verkoopcijfers van de uitbreiding op de PS4 en Xbox One kan dit veel goeds betekenen voor wanneer de uitbreiding lanceert op de pc. Monster Hunter-liefhebbers op de pc moeten namelijk wachten tot januari totdat daarop dezelfde content beschikbaar is. Met de lanceringen van grote games als Borderlands 3 en Gears 5 levert Capcom een goede prestatie als gekeken wordt naar het aantal verkochte exemplaren.

Afgelopen juni werd nog bekend dat ontwikkelaar Capcom sinds de lancering van Monster Hunter World in 2018 al meer dan 13,1 miljoen exemplaren verkocht heeft. Met de lancering van de pc-versie van Iceborne in januari kan dit aantal voorlopig nog stevig toenemen.

Monster Hunter World is verkrijgbaar op pc, Xbox One en PlayStation 4. De uitbreiding Iceborne is verkrijgbaar op Xbox One en PlayStation 4 en lanceert in januari 2020 voor pc.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!