MSI GF65 Thin: Gamen met een lichtgewicht laptop
PU.nl
Nieuws

MSI GF65 Thin: Gamen met een lichtgewicht laptop

Bij een gaming-laptop denkt men vaak aan een zwaar en dik apparaat verpakt in een enorme hoeveelheid plastic. Zoals we zien bij de MSI GF 65 Thin kan dat tegenwoordig ook anders: minder dan 2 kilo zwaar en toch geschikt om mee te gamen. In deze Hands-On geven we onze eerste impressies.

MSI GF65 Thin 10SDR

  • Scherm: 15.6-inch 1080p 120Hz IPS

  • Processor: Intel Core i7-10750H 6-core

  • Geheugen: 16GB DDR4 2666 MHz (dual channel)

  • Videokaart: Nvidia GeForce GTX 1660Ti

  • Opslag: 512GB NVMe SSD

  • Gewicht: 1.86kg

  • Aansluitingen: 2x USB 3.1 Gen2 Type-C, 2x USB Type-A, 1x HDMI, Ethernet en een audio combo-jack

  • Prijs: 1249 euro

De hardware in deze MSI-laptop levert je geen nieuwe benchmarkrecords op, maar is voor de meeste gamers een uitstekende balans tussen prijs en prestatie. De combinatie van 16 GB geheugen, een nieuwe i7-processor en een GTX 1660Ti is precies wat je nodig hebt om de nieuwste games goed te kunnen spelen op een full HD-resolutie. Extra’s zoals Nvidia RTX heeft deze laptop helaas niet, maar hoef je dus ook niet de hoofdprijs voor te betalen.

©GMRimport

Als je de laptop uit de doos haalt vertellen je handen een ander verhaal dan je ogen. De laptop voelt stevig en licht, maar ziet er toch uit als een gaming-laptop. Dat is een stel eigenschappen dat we niet vaak samen tegenkomen. Om een gewicht van slechts 1.86 kg te behalen, heeft MSI er wel voor moeten kiezen om de onderkant van plastic te maken. Dat heeft er toe geleid dat de laptop minder ‘premium’ aanvoelt als je hem in je handen hebt, maar zodra hij op een bureau staat, merk je daar niks meer van.

Ook met de laptop opengeklapt is het, door de rode accentkleuren in het verlichtte toetsenbord, direct duidelijk dat het om een gaming-laptop gaat. Aan de binnenkant vinden we hetzelfde metaal als op het deksel, maar helaas betekent dat niet direct dat de laptop helemaal solide is. Over het algemeen voelt de binnenkant goed, maar midden boven het toetsenbord is het toch redelijk eenvoudig om de laptop in te drukken. MSI had op die plek eigenlijk een extra voetje onder de laptop moeten monteren.

©GMRimport

Aan de binnenkant vinden we het snelle 120Hz-scherm, dat omringd is door lekker smalle randjes. Het gaat hier om een prachtig IPS-paneel, wat betekent dat de kleuren onder alle kijkhoeken hetzelfde blijven; een eigenschap die bij laptops zeer belangrijk is. Hoewel 1080p tegenwoordig geen hoge resolutie lijkt, is het op een 15.6-inch laptop helemaal geen slechte keus. De resolutie is op dit formaat bij een normale kijkafstand lastig te onderscheiden van 1440p of zelfs 4K, en het is een heel stuk makkelijker voor je grafische kaart om aan te sturen. Daarnaast verbruikt een scherm met een lagere resolutie minder energie, waardoor de batterij langer mee gaat.

©GMRimport

Met behulp van een schroevendraaier komen we vrij eenvoudig aan de binnenkant van de laptop. Hier kun je een extra M.2-ssd toevoegen of later het geheugen upgraden. Ook de netwerkkaart is eenvoudig bereikbaar. Wat nog meer opvalt, is de zeer uitgebreide koeling. Deze houdt niet alleen de videokaart en processor op temperatuur, maar heeft ook koelblokjes voor de stroomvoorziening. Door het gebruik van lange en dus kwetsbare heatpipes, raden we wel af om de koeling los te halen. De kans dat je per ongeluk een heatpipe beschadigt is zeer groot.

Conclusie

De MSI GF65 Thin is een uitstekend model voor iedereen die wil gamen, maar de laptop ook geregeld mee moet nemen naar school of werk. De hardware sluit daar ook netjes op aan. Voor een goede prijs krijg je hardware die krachtig genoeg is om mee te gamen, maar niet je batterij in 30 minuten leegzuigt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!