MSI kondigt televisie-achtige MEG 551U 55" oled-monitor aan
PU.nl
Nieuws

MSI kondigt televisie-achtige MEG 551U 55" oled-monitor aan

Hardware-fabrikant MSI blijft doorzetten in het aanbod gamingmonitoren. Begin 2022 breidt de portfolio uit met meer 4k-modellen op hoge beeldfrequenties, een groeiend aanbod Quantum Dot-beeldschermen en een televisie-achtige 55" gigant.

Voor pc-gamers staan nieuwe MPG Artymis-modellen centraal. Onder het mom van 'QD Premium Color' introduceert MSI meer Quantum Dot-displays, zoals de MPG Artymis 273CQRX-QD en MPG Artymis 273CQR-QD. 

Dezelfde modellen verschenen eerder dit jaar als gebogen wqhd-monitoren met DisplayHDR 400-certificaat, maar de QD-revisies brengen een wijder kleurengamma. Hoeveel helderder of kleurrijker het beeld precies wordt, verklapt MSI echter nog niet.

De nieuwe MEG Artymis 341 Mini LED valt ook onder het Quantum Dot-vaandel, maar staat op zichzelf. Van dit model is verzekerd dat het een DisplayHDR 1000-certificaat heeft, te danken aan het achterliggende, lokaal dimbare AmLED-paneel van AUO.

©GMRimport

©GMRimport

Voor console-gamers introduceert MSI de Optix MPG321UR-QD, een platte 4k-monitor op 144 hertz, inclusief hdmi 2.1-aansluiting en bijbehorende variable verversingsmogelijkheden. MSI belooft daarbij "zero latency, maar spaarde verdere details over die belofte.

Als bonus biedt MSI hun eigen KVM 3.0-feature aan, waarmee de controller gebruikt kan worden om de scherminstellingen aan te passen. Promotiemateriaal van de monitor toont aan dat deze "ontworpen voor Xbox" is; of de functie ook met bijvoorbeeld PlayStation-controllers werkt, is onduidelijk.

©GMRimport

Van de 55" grote MEG 551U is nog niet veel bekend — afgezien van het feit dat MSI nu ook de woonkamer wil veroveren. Met "oled" in de titel is het duidelijk wat voor schermpaneel MSI op het oog heeft, maar over verdere specificaties werd nog niet gesproken. 

Wel is in het promotiemateriaal een nog onbekend Trident-systeem te zien. De MSI MAG Trident S oogt als een afgeslankte pre-build, die met een Xbox One X-achtig ontwerp en gestaalborsteld aluminium aan lijkt te sluiten op de MEG 551U. Vermoedelijk zien we ook dat systeem niet voor 2022 verschijnen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!