Naughty Dog-werknemers spreken zich uit over werkomstandigheden
Werknemers en oud-werknemers van Naughty Dog hebben zich uitgesproken over de werkomstandigheden bij de studio. Velen van hen geloven dat de huidige situatie niet houdbaar is.
Kotaku sprak dertien huidige en oud-werknemers over de ontwikkeling van The Last of Us 2. Ondanks dat de studio aangaf het zware ontwikkeltraject van Uncharted 4 niet te willen herhalen, is de crunchcultuur in de afgelopen maanden niet verdwenen.
“Ze probeerden ons goed te verzorgen met eten, drinken en aanmoedigingen om pauzes te nemen, maar uiteindelijk blijft het doel: de game moet af kostte wat het kost”, vertelt een werknemer van Naughty Dog aan Kotaku.
Volgens de anonieme betrokkenen wordt niemand verplicht om over te werken, maar is het sociaal niet geaccepteerd om vroegtijdig het pand te verlaten. “Naughty Dog zoekt bewust perfectionisten binnen de industrie, om deze werkwijze aan te kunnen”, vertelt iemand.
Dit zorgde ervoor dat werknemers sneller burn-outs kregen en uitgeput raakten door de crunch. Als gevolg verlieten veel veteranen de studio, waaronder Uncharted 4-regisseur Bruce Straley en een groot deel van de ontwerpers. Een mogelijke reden voor de burn-outs is dat de studio grotendeels zonder producers werkt die meer structuur aanbrengen in het geheel.
De werknemers vinden dat het niet langer zo door kan blijven gaan: “Naughty Dog denkt dat de huidige manier de enige manier is om succesvol te blijven, maar het heeft een grote prijs voor de werknemers,” zegt een oud medewerker. “De game wordt goed, alleen lijden de werknemers eronder.”
Naughty Dog heeft nog geen niet gereageerd op het artikel van Kotaku.
©GMRimport