Nederlander Hermen Hulst nieuw hoofd van PlayStation Worldwide Studios
Gamer.nl
Nieuws

Nederlander Hermen Hulst nieuw hoofd van PlayStation Worldwide Studios

PlayStation heeft aangekondigd dat Hermen Hulst, voormalig algemeen directeur van Guerrilla Games, het nieuwe hoofd van SIE Worldwide Studios wordt.

Hulst is per direct begonnen bij Worldwide Studios en gaat zich bezighouden met de gameprojecten van alle veertien interne studio's van Sony. Voorheen werd de functie ingevuld door Shuhei Yoshida. Inmiddels is bekend dat Yoshida een andere rol binnen de organisatie krijgt. Hij gaat een nieuw initiatief leiden dat zich bezig gaat houden met externe, onafhankelijke studio's.

In een gesprek met GamesIndustry.biz heeft Jim Ryan, CEO van PlayStation, aangegeven dat de aanstelling van Hulst een teken van globaal denken is bij Sony in het proces van overgang tot de volgende generatie.

"Hermen is een Europeaan en gaat een van de belangrijkste kantoren van PlayStation onder zijn hoede nemen, ik vind dat iedereen in Europa trots en enthousiast moet zijn dat dit is gebeurd.", aldus Jim Ryan.

Volgens Ryan is Hermen Hulst een van de meest effectieve en gerespecteerde leiders in de game-industrie. Verder vertelt Ryan dat Hulst zijn werk gepassioneerd uitvoert en een voorbeeldfunctie is voor zijn personeel. Ryan heeft geen enkele twijfel dat Hulst zijn status kan waarmaken binnen SIE Worldwide.

©GMRimport

Deze positieveranderingen zijn deel van de herstructurering binnen Sony Interactive Entertainment in aanloop naar de PlayStation 5. Eerder vertrok PlayStation Worldwide Studios-president Shawn Layden al bij Sony. Er werd toen geen specifieke reden gegeven voor zijn vertrek, maar de kans bestaat dat dit ook te maken heeft met de herstructurering van de techgigant.

Guerrilla Games is vooral bekend van Horizon Zero Dawn en Killzone. Daarnaast heeft de studio recent samengewerkt met Kojima Productions tijdens het maken Death Stranding. De functie van Hermen Hulst binnen Guerrilla Games wordt nu ingevuld door Angie Smets, Jan-Bart van Beek en Michiel van der Leeuw. Een recente vacature van Guerrilla Games heeft mogelijk bevestigd dat de Amsterdamse studio op dit moment werkt aan een vervolg op Horizon Zero Dawn.

Niet alleen Sony is blij met de aanstelling van Hulst, Hermen is zelf ook blij met zijn nieuwe functie. "Ik werk al sinds 2001 nauw samen met de SIE Worldwide-familie en heb uiterst veel respect en bewondering voor het network aan studios", vertelt Hulst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van GTA-achtige MindsEye gelekt
Gamer.nl
Nieuws

Gameplay van GTA-achtige MindsEye gelekt

Game komt op 10 juni uit voor PS5, Xbox Series-consoles en pc

Er is nieuwe gameplay online gelekt van het MindsEye, het op Grand Theft Auto lijkende actiespel van Build a Rocket Boy.

Eerder werd al aangekondigd dat de game op 10 juni uitkomt, en dit weekend heeft een streamer op een of andere manier toegang gekregen tot de game en er gameplay van uitgezonden. Op Reddit zijn diverse gameplayclips verzameld - zolang ze zichtbaar blijven tenminste. In de clips is te zien hoe de speler rondrijdt en vuurgevechten houdt.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt zoals gezegd op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!