Neil Druckmann praat over PlayStation 5 en haat op The Last of Us: Part 2
Gamer.nl
Nieuws

Neil Druckmann praat over PlayStation 5 en haat op The Last of Us: Part 2

Neil Druckmann, creative director van The Last of Us: Part 2, heeft gesproken over de haat die het vervolg heeft gekregen van mensen. Ook stipte hij games ontwikkelen op de PlayStation 5 aan. Dit deed hij in de laatste aflevering van de podcast, Talking Games with Reggie & Harold.

In de podcast zegt Druckmann dat met de nieuwe SSD van de PlayStation 5 laadtijden sterk verminderd worden. Hij gaf aan dat Naughty Dog met The Last of Us: Part 2 moeite had met de limieten van de PlayStation 4. “Aan het einde van een console-generatie voel je altijd de beperkingen. Je hebt constant het gevoel dat je tegen een stel muren duwt en de kleine scheurtjes moet vinden waarmee je iets verder kunt gaan, of het nu gaat om geheugen of CPU of de snelheid van de harde schijf. Als een nieuwe generatie start, is het een tweesnijdend zwaard", zei Druckmann.

"Enerzijds moet je nieuwe technologie bouwen voor de nieuwe hardware en dat kan veel werk zijn", vervolgde hij. "Maar aan de andere kant voel je ineens deze vrijheid van: 'Oh mijn god, we kunnen weer ademen! We hebben geen last meer van de eerdere beperkingen!' En een van de dingen waar we enthousiast over zijn, is de solid-state harde schijf en dus bijna geen laadtijden”, aldus Druckmann.

©GMRimport

Tijdens de podcast kreeg Druckmann ook de vraag hoe hij omgaat met de haat die zijn laatste game, The Last of Us: Part 2, heeft gekregen na diens release. Hij gaf aan dat hij kritische meningen begrijpt, maar de harde haatreacties moeilijker vindt om te negeren. “Vooral als het echt gericht is op één teamlid of acteur van de game,” stelde hij. “We hebben een acteur die echt vreselijke, gemene dingen te horen krijgt vanwege een fictief personage dat ze in de game speelt", voegde hij eraan toe.

"Ik vind het gewoon moeilijk om me daar overheen te zetten. Wat ik probeer te doen, is het gewoon zoveel mogelijk te negeren. Wanneer dingen dreigen te escaleren, zijn er bepaalde beveiligingsstappen die we nemen en meld ik dit bij de juiste autoriteiten. Vervolgens probeer je je gewoon te concentreren op de positieve punten en jezelf af te leiden met andere dingen. Maar het is toch min of meer de realiteit op het moment”.

In de podcast zei Neil Druckmann ook dat hij en zijn team niet bezig zijn met een ander project. Hij zegt dat ze even een korte adempauze nemen na de release van The Last of Us: Part 2.

The Last of Us: Part 2 is nu uit op de PlayStation 4. Lees hier onze review over dit langverwachte vervolg.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!