Nieuwe evolutie, gamemechanieken en 14 minuten aan gameplay van Pokémon Scarlet en Violet
PU.nl
Nieuws

Nieuwe evolutie, gamemechanieken en 14 minuten aan gameplay van Pokémon Scarlet en Violet

Een van de speerpunten van de nieuwe generatie Pokémon-spellen is het niet-lineaire verhaal. Dat is ook te zien aan de nieuwe, veertien minuten durende trailer van Pokémon Scarlet en Violet, waarin de unieke reizen van vier verschillende trainers centraal staan.

Watch on YouTube

'Tera-types' en het 'Let's go'-bevel

De eerste trainer komt een Jigglypuff tegen die is omringd door glitters en licht; dit blijkt een wilde ‘Tera pokémon’, een pokémon die spelers in het wild tegen kunnen komen en al terastallized zijn. Terastallizen is de nieuwe pokémontransformatie, waarbij de pokémon een uiterlijk van kristal krijgt en omgevormd wordt tot een specifiek type (zoals water of rots). Als de speler genoeg schade aanricht, verdwijnt de transformatie van de wilde pokémon en kan hij gevangen worden.

Elke pokémon heeft een specifieke ‘Tera-type’, zoals de Jigglypuff in de trailer een watertype-transformatie heeft. Maar alle combinaties van pokémon en type transformatie zijn mogelijk; zo kan Jigglypuff (net als alle andere pokémon) één van achttien verschillende ‘Tera-types’ hebben.

Nieuw is ook het ‘Let’s go’-bevel, waarmee een trainer zijn pokémon naar een specifieke plek kan wijzen. Wijst de trainer de pokémon naar een wilde pokémon, dan zal hij zelf proberen om de wilde pokémon te verslaan, zonder dat er extra bevelen van de trainer (zoals het selecteren van aanvallen) nodig zijn. Ook kan de pokémon spullen die in de speelwereld liggen oppakken.

In de trailer is te zien hoe de trainer het ‘Let’s go’-bevel gebruikt om een vijandige basis aan te vallen. Daarin worden namelijk meerdere pokémon op de trainer afgestuurd, en hij kan zelf ook meerdere pokémon inzetten om die automatisch te laten vechten. Een teller bovenin het scherm laat zien dat hij er 30 moet verslaan, waarna de leider van de Fire Crew van Team Star in een een-op-eengevecht verslagen moet worden.

TM Machine, Gym Tests en picknicks

De tweede trainer laat zien hoe de TM Machine in het Pokémon Centre werkt. Daarin kunnen spelers zelf TM’s (de moves van pokémon) samenstellen, met behulp van materialen die wilde pokémon laten vallen als ze gevechten verliezen of gevangen worden. Dit deel van de trailer geeft ook een blik op de Path of Legends, een van de paden die spelers in het spel moeten afleggen, met daarbij een gevecht met een Titan.

Girafarig krijgt een nieuwe evolutie genaamd Farigiraf, waarbij zijn staart ineens zijn hoofd lijkt te worden. Er is te zien dat de vernieuwde Pokédex gelijk een foto van de pokémon in kwestie toont, bovenop de typische Pokédex-informatie.

©GMRimport

Ook wordt een blik gegeven op de Gym Test, een test die de speler moet voltooien voordat hij de Gym-leider kan uitdagen. De derde trainer laat vervolgens enkele personalisatiemogelijkheden zien, waaronder verschillende haarkleuren, oogkleuren en outfits. De speler blijkt ook een camera te krijgen waarmee hij zijn eigen uiterlijk, maar ook de omgevingen kan fotograferen.

Nieuw in Pokémon Scarlet en Violet zijn picknicks: een moment om tot rust te komen, te eten en pokémon schoon te maken met wat zeep. Tijdens deze picknicks zijn pokémon-eieren te vinden, die de speler later kan uitbroeden. Ook moeten spelers broodjes maken door de ingrediënten erop te slepen, en afhankelijk van de bereidingswijze geven die broodjes bonussen. Zo kunnen bepaalde type pokémon makkelijker te vangen worden, of krijgen bepaalde pokémon extra ervaringspunten.

Tera Raid Battles

Tot slot wordt een Tera Raid Battle laten zien, waarbij trainers samen moeten werken om een grote, Terrastallized pokémon te verslaan, vergelijkbaar met de Max Raid Battles uit Sword en Shield. Als de pokémon van een trainer verslagen wordt, kan hij alsnog bijdragen aan het gevecht door te juichen voor de andere trainers, wat hen een bonus oplevert. Na het verslaan van de pokémon kan hij gevangen worden.

Pokémon Scarlet en Pokémon Violet komen op 18 november uit voor de Nintendo Switch.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!