Nieuwe Fallout 76-patch bevat meer dan 150 aanpassingen
PU.nl
Nieuws

Nieuwe Fallout 76-patch bevat meer dan 150 aanpassingen

Ontwikkelaar Bethesda heeft bekendgemaakt een nieuwe update uit te brengen voor Fallout 76. Met de update worden meer dan 150 veranderingen aangebracht waaronder oplossingen voor bugs en andere problemen.

Volgens Bethesda wordt met de nieuwe update meerdere problemen opgelost die verschillende elementen van de game minder maakten, zoals perks, wapens en crafting. Eén van de problemen betrof een bug waarin spelers oneindig vastzaten in een

Watch on YouTube

van Fallout 76. Met deze update is dat probleem volgens de ontwikkelaar permanent opgelost.

Ook is er een glitch verwijderd die spelers in staat stelden om bepaalde voorwerpen te kopiëren. Spelers gebruikten de glitch om kopieën van zeldzame voorwerpen te maken en die vervolgens te verkopen op websites zoals eBay. Dit benadeelde de in-game-economie en is volgens Bethesda nu opgelost.

©GMRimport

Tevens krijgen spelers in Fallout 76 nu de optie om het geluid van andere spelers uit te schakelen door ze te blokkeren. Voorheen konden spelers nog met elkaar communiceren op basis van de afstand tussen de twee spelers. Deze functie had waarschijnlijk een hoge prioriteit om toegevoegd te worden nadat bekend werd dat een groep spelers afgelopen december homohaat verspreidden in de game. De groep spelers in kwestie werden als gevolg hiervan permanent verbannen van de game.

Een andere opvallende verandering is de aanpassing van het gewicht bij haarspelden in Fallout 76. Voorheen wogen haarspelden hetzelfde als een kogel met een aangegeven waarde van 0,1. Dit gewicht is nu sterk verlaagd naar een waarde van 0,001. Met een gelimiteerd gewicht dat spelers met zich kunnen meedragen wordt dit gezien als een gewenste aanpassing.

De patch is nu beschikbaar voor de pc-versie van Fallout 76. Later deze week verschijnt de patch op de Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!