Nieuwe Shenmue 3-trailer toont de wereld van Ryo
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Shenmue 3-trailer toont de wereld van Ryo

Deep Silver heeft tijdens de Tokyo Game Show een href="https://www.youtube.com/watch?time_continue=88&v=wJg_FnmN44Q" rel="noopener noreferrer" target="_blank"><b>nieuwe trailer</b></a> getoond van Shenmue 3. De korte video licht de wereld van Ryo uit en laat een aantal interessante plekken zien.

In de video krijgt de kijker een glimp van de Shenmue 3-wereld. In deze ontspannen trailer zien we hoofdrolspeler Ryo door verschillende gebieden van het spel lopen. We zien alvast een aantal omgevingen waar protagonist Ryo allerlei problemen moet gaan oplossen. Binnenkort verschijnt de trial-versie van de game en hier kunnen spelers Bailu Village alvast leren kennen. De trial bevat ongeveer een uur aan content en staat apart van het uiteindelijke spel.

Eerder werd bekendgemaakt dat de game exclusief op de Epig Game Store verschijnt, dit is opvallend omdat het spel deels door donateurs is gefinancierd. Tim Sweeney, de oprichter van Epic Games, heeft eerder in een tweet bekendgemaakt dat alle terugbetalingen gedekt zullen worden door Epic Games.

Ys Net heeft naast de nieuwe trailer ook een aantal nieuwe screenshots vrijgegeven, bekijk het hieronder.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Shenmue 3 werd officieel aangekondigd in 2015, toen er een Kickstarter-campagne voor het spel werd opgezet. De campagne bereikte al binnen tien uur het doel van 2 miljoen dollar en brak destijds het record voor het hoogste bedrag dat ooit was opgehaald voor een game op Kickstarter. Uiteindelijk is er meer dan 7,1 miljoen dollar ingezameld voor de ontwikkeling van Shenmue 3. De game komt op 19 november uit voor PlayStation 4 en pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!