Nieuws van de week: Cyberpunk 2077 niet exclusief en Apex Legends telt 25 miljoen spelers
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Cyberpunk 2077 niet exclusief en Apex Legends telt 25 miljoen spelers

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Cyberpunk 2077 wordt niet exclusief op Epic Games Store

De laatste paar weken heeft Epic Games het voor elkaar gekregen om een aantal opkomende titels exclusief naar de eigen digitale winkel te brengen. Zo zullen games als Metro Exodus en The Division 2 vanaf de lancering op pc beschikbaar zijn op de Epic Games Store, en dus niet in de Steam-winkel.

Het officiële Twitter-account van Cyberpunk 2077 heeft nu bevestigd dat zij geen deal aan zullen gaan met Epic Games. Het account zei dit als reactie op een fan, die de ontwikkelaar smeekte om het spel niet exclusief te maken op de Epic Games Store.

Lees meer

©GMRimport

Apex Legends heeft nu 25 miljoen spelers

Het battle royale-spel van de makers van Titanfall verscheen begin vorige week en is een groot succes. In een blogpost laat Vince Zampella van Respawn weten dat de grens van 25 miljoen spelers behaald is. Ook heeft het spel op zijn hoogtepunt 2 miljoen gelijktijdige spelers. Zampella bedankt in de blogpost alle fans.

Eerder bleek al dat de aandelen van Electronic Arts, dat eigenaar is van Respawn Entertainment, met 16 procent zijn gestegen sinds de release van Apex Legends afgelopen maandag. Vorige week waren de aandelen van EA nog historisch laag vanwege de tegenvallende presentaties van verschillende games, waaronder Battlefield 5.

Lees meer

©GMRimport

Nederlandse game-industrie opent gesprek over lootboxen met Kansspelautoriteit

De Dutch Games Association (DGA) heeft in gesprek met Nederlandse ontwikkelaars en uitgevers een manifest samengesteld waarin het met de Nederlandse Kansspelautoriteit in gesprek gaat over lootboxes.

In dit manifest laten de DGA en de Nederlandse game-industrie weten dat men het goed vindt dat de Nederlandse Kansspelautoriteit onderzoek doet naar het fenomeen lootboxen. "Nederlandse ontwikkelaars en uitgevers willen voorkomen dat hun game een toegangspoort vormt naar een kansspelverslaving of dat kansspelen worden vermomd als entertainment games.

Lees meer

©GMRimport

Sony legt uit waarom PlayStation E3 overslaat in 2019

In november vorig jaar kondigde Sony aan dat ze de E3 dit jaar overslaan. Er zal geen persconferentie zijn van het bedrijf en ze zijn niet aanwezig op de beursvloer. In plaats hiervan zei Sony te willen experimenteren met nieuwe manieren om fans te verrassen.

In een interview gaat Shawn Layden gaat dieper in op de keuze van Sony om zich terug te trekken uit E3 2019. Layden is de voorzitter van de SIE Worldwide Studios, die toezicht houdt op alle ontwikkelingsteams van Sony. Hij vertelt dat Sony simpelweg niet meer de behoefte heeft om mee te doen aan een evenement zoals de E3.

Lees meer

©GMRimport

Nieuwe Call of Duty-game dit jaar krijgt singleplayercampagne

Activision en ontwikkelaar Infinity Ward laten weten dat de nieuwe Call of Duty-game die eind dit jaar verschijnt een singleplayercampagne bevat. Dit is nieuws, omdat het vorig jaar verschenen Call of Duty: Black Ops 4, ontwikkeld door Treyarch, geen echte singleplayercampagne bevatte. Dit was voor het eerst sinds het ontstaan van de franchise, en veel fans waren hier niet blij mee.

Activision bevestigde het nieuws tijdens de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers. Het bedrijf liet ook weten dat het spel een "grote en uitgebreide multiplayerwereld" en "leuke co-op gameplay" krijgt.

Lees meer

©GMRimport

Activision Blizzard ontslaat zo'n acht procent van werknemers

Afgelopen weekend gingen er al geruchten dat er honderden banen bij de uitgever geschrapt zouden worden. Dit blijkt nu te kloppen, zo laat het bedrijf weten tijdens het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers. Acht procent van alle werknemers van Activision Blizzard komt neer op zo'n 770 werknemers.

Ondanks de ontslagen laat CEO Bobby Kotick weten dat de financiële resultaten van het bedrijf in 2018 "de beste in onze geschiedenis zijn, en we niet eens ons volledig potentieel hebben bereikt".

Lees meer

©GMRimport

BioWare blijft werken aan Mass Effect-franchise

Ondanks de tegenvallende kritieken en verkopen van het meest recente deel in de reeks, Mass Effect Andromed, laat ontwikkelaar BioWare weten nog altijd te willen blijven werken aan de Mass Effect-franchise. Dat melden Casey Hudson en Mark Darrah van de ontwikkelaar in een interview met Polygon.

"We zijn zeker niet klaar met Mass Effect", aldus Darrah. "Er kunnen nog veel verhalen worden verteld.

Lees meer

©GMRimport

The Legend of Zelda: Link’s Awakening krijgt een remake op Switch

De oorspronkelijke game verscheen meer dan 25 jaar geleden op de Game Boy. De remake komt naar de Switch en krijgt daarbij een gloednieuwe grafische stijl. De moderne versie laat spelers wederom naar het mysterieuze eiland Koholint reizen met Link. De game moet ergens dit jaar op de Switch verschijnen.

Lees meer. Bekijk hier de Nintendo Direct en alle hoogtepunten

©GMRimport

Korte Anthem-film van Neill Blomkamp uitgebracht

EA heeft samen met regisseur Neill Blomkamp gewerkt aan een korte live-action film gebaseerd op het verhaal van Anthem. De film, genaamd Conviction, brengt de wereld van Anthem tot leven en speelt zich af tientallen jaren voor de gebeurtenissen in het spel.

In Conviction is de stad Fort Tarsis te zien, samen met de freelancers die daarin leven. Deze freelancers maken gebruik van de Javelin-exosuits om het op te nemen tegen The Monitor, het hoofd van de kwaadaardige Dominion.

Lees meer

©GMRimport

Jade voor Mortal Kombat 11 onthuld

Het personage ontbrak in Mortal Kombat 10, maar is weer terug voor het elfde deel. Jade is een vrouwelijke ninja die al geruime tijd in de serie zit. Zoals gebruikelijk heeft ze haar groene kleding en staf bij zich.

Volgens ontwikkelaar NetherRealm is Jade een 'heavy zoning fighter'. Met haar staf kan ze vijanden op afstand houden, maar een voorwaartse schop en haar boog zijn erg handig voor gevechten van dichtbij.

Lees meer

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!