Nieuws van de week: Cyberpunk behoorlijk veranderd en werkweken van 70 uur
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Cyberpunk behoorlijk veranderd en werkweken van 70 uur

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Cyberpunk 2077 behoorlijk veranderd ten opzichte van vorig jaar

Mateusz Tomaszkiewicz, regisseur van CD Projekt Red, zegt in een interview met het Spaanse blad Area Jugones dat het het ontwikkelteam van Cyberpunk 2077 vorig jaar eigenlijk nog geen duidelijk beeld had van hoe het spel kan worden uitgewerkt in een open wereld. Volgens Tomaszkiewicz waren de gameplay-beelden, die in augustus vorig jaar werden uitgebracht, slechts een klein deel van de game en is Cyberpunk 2077 ondertussen behoorlijk veranderd ten opzichte van toen.

Tomaszkiewicz vertelt in het interview dat er constant wordt nagedacht over hoe Cyberpunk 2077 interessanter gemaakt kan worden. Hij legt uit dat een aantal gevechtssystemen nog niet zijn getoond en dat het spel veel variatie in wapens bevat. Bovendien heeft het ontwikkelteam op het gebied van gameplay veel ideeën die momenteel in ontwikkeling zijn en nog geïmplementeerd moeten worden.

Lees meer

©GMRimport

Fortnite-ontwikkelaars zouden werkweken van 70 uur hebben

Ontwikkelaars die bij Epic Games aan Fortnite werken zouden op reguliere basis werkweken van zeventig uur en meer hebben. Dat blijkt uit een nieuw artikel van Polygon. Epic zou na de lancering van de battle royale-modus van Fortnite in september 2017 het plotselinge succes zo lang mogelijk vast hebben willen houden. Dit zou er voor hebben gezorgd dat werknemers voor lange tijd met onmenselijke werkuren te maken hadden.

"Alles moet meteen worden gedaan", zo legt een anonieme bron uit. "We mogen nergens te veel tijd aan besteden. Als iets kapot gaat - bijvoorbeeld een wapen - kunnen we het niet uitzetten en het voor de volgende patch fixen. Het moet meteen gemaakt worden, terwijl we nog aan de patch van volgende week werken. Het is wreed."

Lees meer

©GMRimport

Street Fighter 5 twee weken gratis speelbaar

Street Fighter 5 is twee weken gratis te spelen op PlayStation 4 en pc. Het gaat om de Arcade Edition van de game, waarin zestien verschillende personages, waaronder Ryu, Ken en M. Bison, speelbaar zijn. Daarnaast krijgt iedereen toegang tot vier dlc-personages, namelijk Akuma, Blanka, Menat en Juri. Deze zijn wel alleen beschikbaar in bepaalde modi zoals Ranked en Casual.

Ook de Arcade-modus is speelbaar in deze tijdelijke free-to-play-versie van Street Fighter 5. Deze werd pas later aan de volledige game toegevoegd en laat spelers met een gekozen personage diverse andere vechters afgaan. Het gemis van een dergelijke modus was een van de grootste gebreken van de game op lancering.

Lees meer

©GMRimport

American football-spelers hebben nieuwe Call of Duty al gespeeld

Diverse professionele American football-spelers hebben de nieuwe Call of Duty al gespeeld. De nieuwe Call of Duty-game is nog niet officieel aangekondigd en zover bekend ook nog niet gespeeld door journalisten of YouTubers. Meestal wordt rond deze tijd in het jaar de nieuwe Call of Duty aangekondigd, dus gecombineerd met het nieuws dat American football-players het spel al hebben gespeeld, lijkt een aankondiging niet lang op zich te laten wachten.

Diverse spelers hebben bevestigd bij een speciaal evenement aanwezig te zijn geweest waar ze de game konden spelen. Onder andere Jacques Patrick van Florida State en Riley Ridley van University of Georgia bevestigen het nieuws. Er zijn dan ook foto's uitgekomen van spelers op het evenement achter een nietszeggende achtergrond.

Lees meer

©GMRimport

Details toekomstige Fallout 76-content onthuld

Een groep dataminers heeft veel nieuwe informatie bekendgemaakt over toekomstige content voor Fallout 76. De bestanden van het spel onthullen details over een echte Sheepsquatch, de Ever Upwards-verhaallijn, nieuwe Perk-kaarten en meer. Reddit-gebruiker TheGeminaii heeft alle vondsten op een rijtje gezet en deze geplaatst op de Fallout 76-Subreddit

Ten eerste beweren de dataminers dat spelers binnenkort een echte Sheepsquatch tegen kunnen komen in Fallout 76. Het legendarische monster werd begin deze maand geïntroduceerd in de Lying Lowe-verhaallijn, maar dit bleek een Assaultron-robot te zijn die zich voordeed als het beest. De echte Sheepsquatch moet een eindbaas zijn in het nieuwe Free Range-evenement en krijgt vier soorten aanvallen. Ook is er een afbeelding opgedoken van het monster.

Lees meer

©GMRimport

Super Mario Maker 2 komt op 28 juni uit

De Switch-game Super Mario Maker 2 verschijnt op 28 juni. Dat heeft Nintendo aangekondigd. Het vervolg op de Wii U-game laat spelers wederom eigen Super Mario-levels maken. De game bevat daarbij nieuwe functies, maar Nintendo heeft nog niet bekendgemaakt wat deze precies inhouden. Wel is duidelijk dat er hellingen in dit vervolg gemaakt kunnen worden. Dat zat niet in het origineel. Ook zitten er ditmaal meer vijanden in de game, zoals de boze zon.

Er komt daarnaast een speciale versie van de game uit. Deze versie komt met een jaarabonnement op Nintendo Switch Online. Daarnaast ontvangen mensen die deze bundel bestellen een stylus voor gebruik op de Switch, zolang de voorraad strekt.

Lees meer

©GMRimport

Frontier Developments kondigt Planet Zoo aan

Frontier Developments, de ontwikkelaar van Planet Coaster, heeft hun nieuwe game Planet Zoo aangekondigd. In de game maken en runnen spelers hun eigen dierentuin. Spelers hebben zelf controle over hoe hun dierentuin er uit gaat zien en welke dieren er in leven. Het landschap van de dierentuin kan aangepast worden, alsmede de verschillende leefomgevingen van de dieren.

"Dit is de dierentuinmanager die we al jaren hebben willen maken", aldus Jonny Watts van Frontier. "We nemen alles wat we hebben geleerd van ons eerdere werk en richten ons op moderne waarden - ongelooflijke authenticiteit, rijke management, ongelimiteerde creativiteit en het delen van content in de community, om zo onze beste simulatiegame ooit te maken."

Lees meer

©GMRimport

Epic Games Store stopt met exclusives als Steam omzetaandeel verhoogt

Tim Sweeney, oprichter en directeur van Epic Games, heeft op Twitter gezegd dat de Epic Games Store stopt met het exclusief uitbrengen van games in de eigen winkel, als Steam het omzetaandeel van ontwikkelaars verhoogd. Het digitale platform van Epic Games heeft de afgelopen maanden regelmatig voor ophef gezorgd, omdat onder andere Metro: Exodus, The Division 2 en The Outer Worlds wel verkrijgbaar zijn in de Epic Games Store, maar niet op Steam.

Momenteel krijgen ontwikkelaars 70 procent van de opbrengst wanneer er een aankoop wordt gedaan via Steam. De andere 30 procent is voor Valve Corporation, het softwarebedrijf achter de digitale winkel. Sweeney wil dat het omzetaandeel voor ontwikkelaars wordt verhoogd van 70 naar 88 procent op Steam, hetzelfde aandeel dat ontwikkelaars krijgen op de Epic Games Store. Als Steam hiermee akkoord gaat, zonder dat ontwikkelaars hiervoor aan speciale verplichtingen moeten voldoen, zegt Sweeney dat Epic Games zich zo snel mogelijk zal terugtrekken uit het exclusief uitbrengen van spellen op het eigen platform.

Lees meer

©GMRimport

Nintendo gaat geen nieuwe hardware onthullen op E3

Shuntaro Furukawa, directeur van Nintendo, sprak vandaag op een evenement van Nintendo over de jaarcijfers en de verwachtingen van het bedrijf. Reuters-journalist Sam Nussey was aanwezig bij het evenement en schreef op Twitter dat Nintendo geen plannen heeft om nieuwe hardware te onthullen op de E3 dit jaar. Wel heeft Furukawa gezegd dat er binnen Nintendo altijd wordt gewerkt aan het ontwikkelen van hardware.

Tijdens de bekendmaking van de jaarcijfers werd verder onthuld dat Nintendo verwacht 18 miljoen Switch-consoles te verkopen vóór maart 2020. Dit zijn een miljoen meer apparaten dan dat er in het vorige fiscale jaar zijn verkocht. Ook voor de spellen van Nintendo zijn er dit jaar hoge verwachtingen. Hiervan wordt voorspeld dat er 125 miljoen kopieën worden verkocht, ten opzichte van de 118,6 miljoen van vorig jaar.

Lees meer

©GMRimport

Respawn stelt plannen voor nieuwe Titanfall uit

Ontwikkelaar Respawn heeft al het werk rondom een nieuwe Titanfall stopgezet om zich te richten op Star Wars Jedi: Fallen Order en Apex Legends. Dit heeft uitvoerend producent van Apex Legends Drew McCoy bekendgemaakt middels een blogpost. Na de lancering van Apex Legends liet Respawn nog weten dat er gewerkt werd aan een vervolg op Titanfall 2.

Volgens McCoy werken twee aparte teams binnen Respawn aan Apex Legends en Star Wars Jedi. "Het is belangrijk om te begrijpen dat er twee afzonderlijke teams werken aan Apex Legends en Star Wars Jedi: Fallen Order. Om Apex Legends optimaal te kunnen ondersteunen wordt al het werk aan een nieuwe Titanfall-game daarom stopgezet. Bovendien wordt er geen personeel gezet op andere projecten", aldus McCoy.

Lees meer

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!