Nieuws van de week: Gears Pop! niet naar Nederland en Xbox luistert mee
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Gears Pop! niet naar Nederland en Xbox luistert mee

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Gears Pop! komt niet uit in Nederland

Dana Sissons, hoofd communicatie voor Gears of War laat in een tweet weten dat Gears Pop! niet in Nederland beschikbaar is vanwege de wetgeving omtrent lootboxes.

In een eerder gesprek dat Gamer.nl gevoerd heeft met Jork Netten, degene die destijds het onderzoek voor de Kansspelautoriteit leidde, zei zij het volgende, “De wet zegt dat op het moment dat lootboxes verhandelbaar zijn, er sprake is van economische waarde. Dan is het puur gokken. Als je een gokspel aanbiedt, moet je andere regels aanhouden. Zo moet je bijhouden hoeveel spelers je hebt en hoe vaak iemand geld uitgeeft. Op dit moment kan bijvoorbeeld iemand van tien jaar met de creditcard van zijn of haar ouders onbeperkt geld uitgeven. We maken ons dus vooral zorgen over de minderjarigen.”

Het is mogelijk dat Microsoft uit voorzorg de game niet heeft uitgebracht in Nederland of omdat zij zeker wisten dat deze de regeling overtreed. Gears Pop! biedt in-game Gear Packs waarmee items gekocht kunnen worden, wat een vorm van gokken is en mogelijk in overtreding is van de Nederlandse wet met betrekking tot kansspelen.

Lees hier meer.

©GMRimport

Patent voor PlayStation 5-devkit bevestigd door ontwikkelaar

Een patent voor een PlayStation 5-devkit, een systeem waarop ontwikkelaars games voor het toekomstige platform kunnen maken, is bevestigd door een ontwikkelaar bij Codemasters.

Een Europees patent(via LetsGoDigital)van Sony Interactive Entertainment verscheen deze week op het ResetEra-forum met meerdere afbeeldingen. De devkit bevat een aparte V-vorm, wat wellicht het Romeinse cijfer voor vijf symboliseert. Al snel concludeerden gebruikers dat het ging om een devkit voor de PlayStation 5, hoewel dit niet nog niet was bevestigd. Bij het patent staat aangegeven dat Yusuhiro Ootori, een technisch directeur bij Sony, de ontwerper is.

Lees hier meer.

©GMRimport

Microsoft luisterde mee met Xbox-gebruikers

Microsoft luisterde mee met de onbedoelde audio-opnames van Xbox-gebruikers. Dit wordt gemeld in een verslag van Vice Motherboard.

Het spraakopdrachtsysteem van de Xbox One kan geactiveerd worden met het woord ‘Xbox’ waarna de gebruiker bijvoorbeeld ‘help’ toevoegt of zoals bij het Cortana-programma, ‘Hé, Cortana’. Het was al bekend dat de Xbox audio opneemt, maar dit gold niet voor onbewuste opnames.

“De meeste Xbox-gerelateerde zaken die ik mij kan herinneren gedaan te hebben waren overduidelijk onbedoelde activaties waarin spelers Cortana ‘nee’ vertelde omdat ze midden in een game waren en gewoon aan het converseren waren met hun medespelers,” aldus een freelancer die gewerkt heeft voor Microsoft.

Lees hier meer.

©GMRimport

Sony brengt exclusieve games ook op andere platforms uit

Sony heeft een flink aantal games die exclusief zijn voor de PlayStation. Toch staat het bedrijf open voor het idee om meer titels in de toekomst op pc en mobiel uit te brengen, om zo een groter publiek te bereiken.

Eerder deze maand is de PlayStation 3-klassieker Journey uitgebracht op iOS en vanaf 1 oktober zal Ready Set Heroes beschikbaar zijn voor de pc via de Epic Game Store. Dit zijn de eerste Sony-games voor andere platforms.

Shawn Layden, baas van Sony Worldwide Studios, heeft in een interview met Bloomberg laten weten dat het bedrijf serieus overweegt om Sony Exclusive-spellen beschikbaar te stellen voor een groter publiek. "Natuurlijk blijft de PlayStation prioriteit één, maar dit hoeft niet te betekenen dat er in de toekomst geen titels, afkomstig uit onze eigen studiocollectie, beschikbaar komen voor een groter publiek", zegt Layden.

Lees hier meer.

©GMRimport

Respawn CEO biedt excuses aan fans na Apex-Reddit incident

Respawn CEO Vince Zampella biedt zijn excuses aan met betrekking tot het Apex-Reddit incident (lees hier meer over het incident) waarbij er een hevige discussie ontstond tussen Respawn-ontwikkelaars en Apex-spelers.

In een tweet gericht naar de Apex Legends-gemeenschap biedt Vince Zampella zijn excuses aan namens het Respawn-team. Zampella zegt dat een aantal van de Respawn-medewerkers de lijn hebben overschreden maar dat hij alsnog achter zijn team staat, dit met betrekking tot reacties van spelers waarbij de levens van de medewerkers en hun familie werd bedreigd. Wel zegt hij dat zij er niet aan mee hadden moeten doen maar dat zij het goede voorbeeld hadden moeten geven.

Lees hier meer.

©GMRimport

Sony koopt Marvel's Spider-Man-ontwikkelaar Insomniac Games

Sony PlayStation heeft ontwikkelaar Insomniac Games gekocht.

De studio heeft al jaren een sterke band met Sony. De ontwikkelaar is bekend van games als Marvel's Spider-Man, alsmede de Ratchet & Clank- en Resistance-franchises. Ook ontwikkelde het Sunset Overdrive voor de Xbox One.

Sony kondigde het nieuws aan via Twitter tijdens de Gamescom Opening Night Live-stream. Presentator Geoff Keighley maakte tijdens de show een opmerking over de aankondiging en vertelde dat mensen het nieuws op Twitter konden vinden.

Lees hier meer.

©GMRimport

De eerste gameplaybeelden van Need for Speed Heat

Electronic Arts heeft de eerste gameplaybeelden van Need for Speed Heat uitgegeven.

De beelden werden vanavond onthuld tijdens de Gamescom Opening Night Live-show. De racegame speelt zich af in de open wereld Palm City, een stad die veel lijkt op Miami. Deze nieuwe game in de serie draait om de strijd tussen een corrupte groep politieagenten en elite straatracers.

Spelers hebben in Need for Speed Heat de mogelijkheid om hun wagens volledig aan te passen. De game heeft tevens een dag- en nachtsysteem waarbij er verschillende uitdagingen beschikbaar zijn afhankelijk van het dagdeel. Zo kunnen spelers zich overdag wagen aan race-, drift- en off-road-evenementen. S'avonds worden de 'underground' straatraces gehouden terwijl de politie op de straatracers jaagt.

Lees hier meer.

©GMRimport

Cyberpunk 2077 en meer games naar Google Stadia

Google kondigde een aantal games aan die op Google Stadia beschikbaar komen. Een van die games is Cyberpunk 2077.

Dat gebeurde tijdens de nieuwe Stadia Connect-uitzending vanavond. Cyberpunk 2077 is de langverwachte nieuwe game van The Witcher-ontwikkelaar CD Projekt Red. Het spel komt op 16 april 2020 uit op PlayStation 4, Xbox One en pc. Een releasedatum voor de Stadia-versie is er nog niet.

Verder werd ook Orcs Must Die 3 onthuld, dat exclusief op Stadia verschijnt. Ook de indiegame Windjammers 2 komt naar Stadia, al is het spel wel uitgesteld naar begin 2020. De puzzelgame Kine werd tevens onthuld en komt op 17 oktober niet alleen op Stadia uit, maar ook op de andere consoles en pc. Ook Superhot komt naar Stadia.

Lees hier meer.

©GMRimport

Nieuwe trailer van Gears 5-campagne getoond

Tijdens Gamescom: Opening Night Live is een trailer van de campagne van Gears 5 getoond.

De nieuwe trailer toont allerlei gedeeltes van de verhalende modus van Gears 5. De trailer is hieronder te zien.

Lees hier meer.

©GMRimport

Geoff Keighley heeft een rol in Death Stranding

Tijdens Gamescom Opening Night Live werd nieuwe gameplay getoond van Hideo Kojima's Death Stranding. Hierin was onder andere te zien dat presentator Geoff Keighley een rol heeft in de game.

In de gameplaybeelden is te zien hoe een soort AI-versie van Keighley opgeroepen kan worden door hoofdpersonage Sam, gespeeld door Norman Reedus.

Keighley is de organisator van The Game Awards en Gamescom Opening Night Live en heeft Kojima's aankomende game de afgelopen jaren veel aandacht gegeven. Een paar jaar geleden werd hij voor de game ingescand, maar hem werd toen niet verteld waar het precies voor bedoeld was.

Lees hier meer.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!