Nieuws van de week: GTA 6 wellicht in Vice City en Switch is half miljoen keer verkocht in Benelux
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: GTA 6 wellicht in Vice City en Switch is half miljoen keer verkocht in Benelux

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

'Grand Theft Auto 6 speelt zich in Vice City en Rio de Janeiro af'

Het langverwachte Grand Theft Auto 6 zou zich in meerdere steden afspelen, waaronder Vice City en Rio de Janeiro, Brazilië. Dat blijkt uit een gerucht dat op Reddit is verschenen. De Reddit-gebruiker zou de informatie hebben gekregen van twee vrienden die voor publicaties als Kotaku en PC Gamer hebben gewerkt.

Volgens het gerucht is Grand Theft Auto 6 al sinds 2012 in ontwikkeling en moet hij exclusief uitkomen op de nieuwe PlayStation- en Xbox-consoles. De game zou dus niet verschijnen op PlayStation 4 en Xbox One. De ontwikkeling zou in 2015 pas op stoom zijn gekomen en de game zou de codenaam 'Project Americas' dragen.

Lees meer

©GMRimport

Valve biedt excuses aan voor verwarrend Grand Prix-evenement

Als onderdeel van de Steam Summer Sale, welke vorige week van start is gegaan, kunnen Steam-gebruikers deelnemen aan het Grand Prix-evenement op het platform. Het evenement zorgde echter voor veel verwarring en ophef, omdat spelers onbedoeld werden aangemoedigd om spellen te verwijderen van hun wenslijst.

Tijdens de Grand Prix op Steam kiezen spelers een team, waar elke dag punten voor verdiend kunnen worden door uitdagingen te voltooien. Willekeurige leden van de drie beste teams van de dag winnen vervolgens een spel die ze op hun wenslijst hebben staan. Er stond echter niet duidelijk aangegeven welke game spelers zouden winnen, waardoor spellen massaal werden verwijderd van wenslijsten.

Lees meer

©GMRimport

Indie-ontwikkelaars: G2A net zo slecht als illegaal downloaden

Mike Rose, de oprichter van indie-uitgever No More Robots, heeft op Twitter zijn onvrede geuit over de digitale marktplaats G2A. Hij roept spelers zelfs op om games illegaal te downloaden, in plaats van deze te kopen op de grijze markt. "In beide gevallen verdient de ontwikkelaar niks, dus dan hebben we liever dat G2A ook niks verdient", aldus Rose.

De onvrede van Rose komt door betaalde advertenties van G2A op Google, waarin onder andere het spel Descenders van No More Robots wordt geadverteerd. Wanneer spelers nu echter zoeken naar het spel, krijgen ze bovenaan eerst de G2A-advertentie te zien en daaronder pas de links naar de officiële retailers.

Lees meer

©GMRimport

Switch is half miljoen keer verkocht in de Benelux

De Nintendo Switch is 500.000 keer verkocht in de Benelux, zo heeft Nintendo aangekondigd. De half miljoen verkochte exemplaren gaat om doorverkoop, dus exemplaren die daadwerkelijk aan consumenten zijn verkocht. De hybride console is sinds maart 2017 te koop.

Woordvoerder Bianca Stirnweis-van Dort meldt aan NU.nl: "Vanaf de lancering van de Nintendo Switch zien we dat het product momentum heeft. En dat is duidelijk het afgelopen jaar nog verder toegenomen."

Lees meer

©GMRimport

Detroit: Become Human vervangt PES 2019 als PS Plus-game van juli

Sinds gisteren zijn de PlayStation Plus-games van juli beschikbaar. Niet PES 2019, maar Detroit: Become Human is één van de beschikbare games. Het is niet duidelijk waarom Sony PES 2019 heeft vervangen voor Detroit. Mogelijk heeft het te maken met de kritiek die spelers hadden op de PlayStation Plus line-up deze maand.

De PlayStation Plus-games van juli zijn tot 5 augustus binnen te halen. Daarna komen er weer nieuwe games beschikbaar voor leden. PS Plus-leden die de games downloaden, kunnen zolang ze een abonnement hebben de maandelijkse spellen voor altijd spelen.

Lees meer

©GMRimport

Epic Games gaat terugbetalingen Shenmue 3 dekken

In een update op de Kickstarter-pagina van Shenmue 3 heeft ontwikkelaar Ys Net bekendgemaakt dat het toch mogelijk wordt voor donateurs van het project om hun geld terug te vragen. Deze beslissing is gemaakt in samenwerking met uitgever Deep Silver en Epic Games, voor de spelers die geen downloadcode van het spel voor de Epic Games Store willen ontvangen.

De terugbetalingen van Shenmue 3 worden volledig gedekt door Epic Games. Dat maakt Tim Sweeney, de oprichter van Epic, bekend op Twitter. Hij zegt dat Epic Games hiertoe heeft besloten, zodat de terugbetalingen niet ten kosten gaan van het ontwikkelingsbudget van Ys Net.

Lees meer

©GMRimport

Gerucht: Sony wil Alan Wake-ontwikkelaar Remedy kopen

Vorige week werd bekendgemaakt dat Sony meer exclusieve games wil lanceren, wanneer de PlayStation 5 wordt uitgebracht. Om dit te bereiken en te kunnen concurreren met het groeiende aantal studio's van Microsoft, wil Sony volgens geruchten een aantal ontwikkelaars overnemen. Nieuwswebsite Push Square zegt nu dat Sony interesse heeft in het aanschaffen van Remedy Entertainment, de ontwikkelaar achter de Max Payne- en Alan Wake-franchises.

Shuhei Yoshida, de president van Sony Worldwide Studios, heeft recentelijk een bezoek gebracht aan het kantoor van Remedy in Finland. Push Square zegt bovendien van verschillende bronnen gehoord te hebben dat Sony een bod op de studio aan het voorbereiden is.

Lees meer

©GMRimport

Britse minister: Lootboxen zijn geen vorm van gokken

Margot James, de Britse minister van digitale en creatieve industrieën, sprak recentelijk met een comité van het Britse parlement over verslavende technologieën. Dit gesprek stond grotendeels in het teken van lootboxen of, zoals EA deze recentelijk noemde, 'surprise mechanics' in games. James is van mening dat lootboxen geen vorm van gokken zijn, maar ontkent niet dat deze kunnen leiden tot gokproblemen.

James zegt dat het tot nu toe geleverde bewijsmateriaal niet genoeg ondersteuning biedt om lootboxen neer te zetten als een vorm van gokken. Hierbij legt ze uit dat lootboxen een manier zijn om skins of andere cosmetische items te kopen, die de speelervaring verbeteren. Er is volgens haar geen verwachting dat er een extra financiële beloning is en bovendien is het niet mogelijk om de items offline te verhandelen.

Lees meer

©GMRimport

EA-medewerker heeft moeite met de perceptie dat het bedrijf de 'slechterik' is

Matt Bilbey, de uitvoerend vice-president van strategische groei bij EA, zegt in een interview met Gamesindustry.biz dat hij na 25 jaar werken bij EA nog steeds moeite heeft om te begrijpen waarom mensen het bedrijf zien als 'de slechterik' in de game-industrie. Zijn verklaring hiervoor is dat de grote schaal en wereldwijde reputatie van EA ervoor zorgen dat elke fout wordt uitgelicht.

Hoewel grote titels van EA als Star Wars Battlefront 2 en Anthem veel kritiek krijgen, wordt de uitgever door indie-ontwikkelaars gezien als een goede partner om mee samen te werken. Zo werden er vorige maand nog drie nieuwe ontwikkelaars aangekondigd die zich hebben aangesloten bij het EA Originals-uitgeverslabel, namelijk Hazelight, Glowmade en Zoink.

Lees meer

©GMRimport

Pc-versie Red Dead Redemption 2 in broncode Rockstar Social Club

In de broncode van de Rockstar Social Club-website wordt een pc-versie van Red Dead Redemption 2 genoemd. Dit valt op, omdat de game vooralsnog alleen verkrijgbaar is voor PlayStation 4 en Xbox One en geen pc-versie aangekondigd is.

Dit is echter nog geen bevestiging dat de westerngame naar pc komt. Het vorige deel in de reeks, Red Dead Redemption, is nooit op pc verschenen. De Grand Theft Auto-games, tevens van Rockstar, komen meestal achter wel naar pc, al is het wel wat later dan de consoleversies.

Lees meer

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!