Nieuws van de week: Nieuwe Splinter Cell mogelijk op E3 en de cross-play van Modern Warfare
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Nieuwe Splinter Cell mogelijk op E3 en de cross-play van Modern Warfare

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Cross-play-ondersteuning Modern Warfare vergelijkbaar met Fortnite

Bij de officiele onthulling van Call of Duty: Modern Warfare werd bekendgemaakt dat het spel cross-play gaat ondersteunen tussen pc, PlayStation 4 en Xbox One. Candice Capen, producent bij Infinity Ward en ontwikkelaar van Modern Warfare, geeft op Twitter meer informatie over de werking van deze cross-play-functionaliteit.

Capen bevestigt dat Modern Warfare samen kan worden gespeeld tussen alle platformen. Dit betekent niet alleen dat consoles gekoppeld kunnen worden aan pc, maar ook dat PlayStation- en Xbox-spelers met elkaar kunnen spelen. In een volgend bericht refereert Capen naar een artikel van nieuwswebsite Forbes, waarin dieper wordt ingegaan op het cross-play-systeem van Modern Warfare.

Lees meer

©GMRimport

Nieuw Splinter Cell-lek hint naar mogelijke onthulling op E3 2019

Een replica van de nachtkijker van Sam Fisher verscheen deze week op de website van GameStop. De plaatsing van de nachtkijker is inmiddels weer offline gehaald door de Amerikaanse retailer, maar suggereert mogelijk dat er binnenkort een nieuwe Splinter Cell-game aankomt. Het laatste spel in de franchise dateert alweer van 2013, toen Splinter Cell: Blacklist werd uitgebracht.

Twitter-gebruiker Wario64 heeft een screenshot kunnen maken van de plaatsing van GameStop, waarop te zien is dat de nachtkijker van Sam Fisher verschijnt op 1 november en 39,99 dollar gaat kosten. De nachtkijker werd bovendien aangeduid als een E3-verzamelexemplaar, wat kan betekenen dat de nieuwe Splinter Cell-game wordt aangekondigd tijdens de persconferentie van Ubisoft op E3.

Lees meer

©GMRimport

Bethesda was 'voorbereid op kritiek Fallout 76'

Todd Howard, de directeur van Bethesda, geeft in een interview met IGN toe dat de slechte lancering van Fallout 76 en de vele kritieken op het spel schade hebben aangericht aan het imago van Bethesda en de Fallout-franchise. Het spel, dat in november vorig jaar werd uitgebracht, bevatte veel technische problemen en kreeg matige reviews.

Howard zegt dat Bethesda veel van de ellende al zag aankomen, naarmate de releasedatum van Fallout 76 dichterbij kwam. De ontwikkeling van het spel en de focus op multiplayer bracht veel problemen met zich mee en het team was dus voorbereid dat een groot gedeelte van deze problemen na lancering werden blootgesteld. "Dit is niet het soort game dat fans van ons verwachtten, dus we wisten dat we kritiek gingen krijgen. Veel van deze kritiek is verdiend", aldus Howard.

Lees meer

©GMRimport

Ubisoft bevestigt bestaan van Watch Dogs Legion

Gisteren lekte er via Amazon UK informatie uit over een nieuwe Watch Dogs-game. Het spel zou Watch Dogs Legion heten en zich afspelen in een toekomstig Londen. Daarbij zouden spelers in de huid kunnen kruipen van elk personage - hoe onbelangrijk ook - in het spel.

Ubisoft heeft nu het officiële Twitter-account van Watch Dogs aangepast naar de nieuwe naam van de game. Ook heeft het bedrijf onthuld dat Legion op E3 wordt onthuld. Aangezien de naam in ieder geval correct is, lijkt de andere informatie ook juist te zijn, al is dit nog niet bevestigd.

Lees meer

©GMRimport

Gerucht: Xbox-gebruikersnamen straks niet meer uniek

Op dit moment zijn alle Xbox-gebruikersnamen, bestaande uit maximaal 15 letters, cijfers en spaties, nog uniek. Volgens nieuwswebsite Windows Central is het binnenkort echter mogelijk om een naam naar voorkeur te kiezen, ook al is deze al bezet door een andere speler. De nieuwe weergavenamen krijgen dan een unieke hashcode, zoals ook het geval is op onder andere Battle.net en Discord.

Niet alleen Gamertags, maar ook Xbox Live-profielen krijgen een herontwerp. Dit ontwerp moet gaan lijken op dat van de nieuwe Windows 10 Game Bar, welke sinds deze maand beschikbaar is voor pc. De Game Bar bevat nu naast de sociale Xbox-functionaliteiten ook integratie voor onder andere groepschats, een overzicht van computerprestaties en Spotify.

Lees meer

©GMRimport

Nieuwe details en releasedatum Pokémon Sword en Shield onthuld

Gamefreak heeft veel nieuwe informatie en de releasedatum van Pokémon Sword en Pokémon Shield onthuld tijdens de Pokémon Direct. Naast een aantal nieuwe pokémon van de achtste generatie, werden ook de Wild Area, het Dynamex-systeem, verschillende personages en raids getoond.

Tijdens de presentatie zijn vier nieuwe pokémon van de achtste generatie onthuld. Dit zijn Wooloo de schaap-pokémon, Gossifleur de bloem-pokémon, Drednaw de bijt-pokémon en Corviknight de raaf-pokémon. Ook de evolutie van Gossifleur, genaamd Eldegoss, werd getoond.

De uitgestrekte Wild Area van de Galar-regio bevindt zich tussen de verschillende steden. Hier kunnen verschillende pokémon worden gevonden, gebaseerd op waar de speler loopt en wat voor weer het is. Bovendien kan de speler in deze gebieden zelf zijn camera besturen, om op zoek te gaan naar pokémon en items op het land, in het gras, in het water en in de lucht.

Lees meer

©GMRimport

Microsoft 'nodigt iets nieuws uit' op E3

Microsoft "nodigt iets nieuws uit op E3", zo laat het bedrijf weten via Twitter. Deze cryptische tweet werd afgelopen week door het bedrijf geplaatst. Wat er precies mee bedoeld werd, is niet bekend, al heeft het er voor gezorgd dat er hevig wordt gespeculeerd op internet.

Sommige gamers vermoeden dat het over de nieuwe Xbox-consoles gaat, anderen vinden het niet logisch dat Microsoft hun eigen nieuwe consoles zou uitnodigen. Er wordt verder ook gespeculeerd over een samenwerking met Valve voor Steam-integratie op Xbox One, alsmede een samenwerking met Nintendo, eventueel voor de xCloud op Switch of Banjo-Kazooie in Super Smash Bros. Ultimate.

Lees meer

©GMRimport

Hideo Kojima: Death Stranding valt onder een 'geheel nieuw genre'

In een bericht op Twitter dringt Hideo Kojima erop aan dat Death Stranding geen stealth game is. Ook behoort het spel volgens Kojima niet in hetzelfde genre als schietspellen, ondanks dat de recent uitgebrachte trailer toonde dat schieten wel een onderdeel is van het spel. In plaats hiervan zou Death Stranding onder een uniek genre vallen, dat niet te vergelijken is met de genres van andere games.

Kojima liet vorige week, toen de releasedatum en nieuwe informatie over Death Stranding werd onthuld, al weten dat het spel een compleet nieuwe soort actiegame wordt. Nu vult hij aan dat de combinatie van de actie en het concept van verbinding in het spel een geheel nieuw genre vormt, genaamd 'actiegame/strand-game'. Het sociale strand-systeem speelt hier een grote rol in.

Lees meer

©GMRimport

Google Stadia lanceert in november in Nederland en België

Google heeft donderdag bevestigd dat streamingplatform Google Stadia in november in veertien landen lanceert, waaronder Nederland en België. Voor 9,99 euro ontvangen spelers een abonnement genaamd 'Stadia Pro', waarmee ze in een resolutie van 4K en in 60 frames per seconde games kunnen spelen. Deze games moeten wel gekocht worden, maar er komen ook gratis titels beschikbaar.

Ook komt er in gelimiteerde oplage een Founders Edition beschikbaar voor 129 euro. Hierbij krijgen spelers een Chromecast Ultra om aan televisie aan te sluiten, een Stadia-controller (ter waarde van 69,99 euro, ook los te bestellen), Destiny 2 met alle uitbreidingen en een abonnement voor drie maanden. Daarnaast kan men dan ook drie maanden een vriend, vriendin of familielid lid maken van de dienst.

Lees meer

©GMRimport

Take-Two: 'Fortnite heeft geen invloed op game-industrie'

De opkomst van free-to-play en battle royale-games hebben volgens Strauss Zelnick, de directeur van Take-Two Interactive, geen invloed op de game-industrie. Dit zegt hij tijdens de presentatie van Take-Two op de jaarlijkse Baird's Global Consume, Technology and Services-persconferentie. Zelnick zegt dat het ook nooit het geval zal zijn dat gratis spellen een effect hebben op de industrie, omdat deze totaal verschillend zijn dan andere titels.

Zelnick zegt regelmatig de vraag gesteld te krijgen of Fortnite een effect heeft op het succes van andere games. Dit is volgens hem echter niet het geval. Sterker nog, Zelnick is van mening dat Fortnite nooit de game-industrie of Take-Two heeft beïnvloed. "We hebben grote hits gehad sinds Fortnite op de markt is verschenen. Fortnite is namelijk anders dan onze titels, en onze titels zijn anders dan Fortnite."

Lees meer

©GMRimport

Gerucht: Blizzard annuleert Starcraft-shooter, werkt aan nieuwe Diablo en Overwatch

Nieuwswebsite Kotaku zegt van anonieme bronnen gehoord te hebben dat Blizzard de ontwikkeling van een nieuwe Starcraft-game heeft stopgezet. Het project, met de codenaam Ares, wordt omschreven als een Battlefield-spel in het universum van Starcraft en moest een schietspel worden dat vanuit het first person-perspectief werd gespeeld.

De annulering van het Starcraft-project heeft niet gezorgd voor ontslagen bij Blizzard. In plaats hiervan zou de ontwikkeling juist zijn stopgezet, zodat veel van de middelen en werknemers overgeplaatst konden worden naar andere projecten. Zo zou Blizzard momenteel werken aan Diablo 4 en Overwatch 2, welke mogelijk later dit jaar worden aangekondigd tijdens Blizzcon.

Lees meer

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!