Nieuws van de week: Steam krijgt LGBTQ+-tag en Epic-werknemers krijgen vrij
PU.nl
Nieuws

Nieuws van de week: Steam krijgt LGBTQ+-tag en Epic-werknemers krijgen vrij

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben het belangrijkste nieuws bij elkaar gezet voor een makkelijk overzicht in het nieuws van de week.

Steam heeft nu officiële LGBTQ+-tag

Ontwikkelaars en Steam-bezoekers kunnen hun eigen tags toevoegen op Steam. Sinds een tijdje ontvangen deze tags echter geen hub-pagina op Steam waar alle games die hier onder vallen worden afgebeeld. Alleen door Valve goedgekeurde tags ontvangen deze hub-pagina. Doordat LGBTQ+ daar nu één van is, kunnen dit soort games gemakkelijker gevonden worden op Steam via de hub-pagina.

De toevoeging van een LGBTQ+-tag is mede mogelijk gemaakt dankzij onafhankelijke ontwikkelaar Yitz, de maker van de rpg Nepenthe en het aankomende 'visuele gedicht' To The Dark Tower. Hij kaartte het gemis van een officiële LGBTQ+-tag aan op het ontwikkelaarsforum van Steam, met een flinke discussie tot gevolg. Een Valve-werknemer antwoordde met het nieuws dat LGBTQ+ nu een goedgekeurde tag is.

Lees meer

©GMRimport

Ubisoft gelooft dat Project Scarlett en PS5 een grote sprong vooruit zijn

Alain Corre, uitvoerend directeur van Ubisoft, geeft in een interview met Telegraph toe dat hij onzeker is hoe de community zal reageren op de PS5 en Scarlett, maar vind de beide consoles een grote stap vooruit. "Beide apparaten van Sony en Microsoft zijn een grote sprong", Aldus Corre. Dit vindt hij goed nieuws voor de game-ontwikkelaars. Ook vertelt Corre dat hij ernaar uitkijkt om de nieuwe terreinen die de nieuwe ontwikkelingen met zich meebrengen te verkennen.

Na het officieel onthullen van de nieuwe generatie console van Sony en Microsoft, is het speculeren al losgebarsten over welke console de volgende generatie gaat overheersen. De geruchten gaan dat de PS5 krachtiger is dan zijn concurrent, ondanks dat de beide bedrijven naast een paar details over de hardware, nog maar weinig concrete informatie naar buiten hebben gebracht.

Lees meer

©GMRimport

Epic Games-werknemers twee weken vrij na drukke jaren

Alle werknemers van Epic Games krijgen vanaf vandaag twee weken vrij, zo kondigt het bedrijf aan in een blogpost. De ontwikkelaar van Fortnite sluit het kantoor op Cary, N.C. van 24 juni tot en met 8 juli. Dit zal gaan om ongeveer 1000 werknemers. De reden hiervoor is om de werknemers de rust te geven die ze verdiend hebben, na twee drukke jaren.

Het enorme succes van Fortnite heeft ervoor gezorgd dat de werknemers extreem lange uren moesten maken, zoals Polygon in april heeft onthuld. Traditioneel gezien geeft het bedrijf zijn werknemers twee weken vrij tijdens vakantieseizoenen. Dit is echter de eerste keer dat Epic zijn werknemers vrij geeft in de zomermaanden.

Lees meer

©GMRimport

Microsoft: Age of Mythology wordt niet achtergelaten

Adam Isgreen, creatief regisseur van de Age of Empires-franchise, suggereert in een interview met Eurogamer dat Microsoft in de toekomst gaat werken aan een nieuwe Age of Mythology, maar dat fans hier voorlopig nog op moeten wachten. Er wordt namelijk eerst gewerkt aan de aangekondigde Age of Empires-games.

"Nadat de drie Definitive Editions van Age of Empires zijn uitgebracht en de ontwikkeling van Age of Empires 4 goed op weg is, gaan we uitzoeken wat we met Age of Mythology kunnen doen", aldus Isgreen. Hij zegt hierbij dat Age of Mythology nog altijd een favoriet is en niet zal worden achtergelaten. Of het spel een volledig nieuw deel krijgt of, net zoals Age of Empires, een Definitive Edition, zegt Isgreen niet.

Lees meer

©GMRimport

Slechts 15 procent van Europese spelers is geïnteresseerd in streamingdiensten

Uit het GameTrack-onderzoek van marktonderzoeksbedrijf Ipsos Mori blijkt dat slechts 15 procent van de Europese spelers geïnteresseerd zijn in het gebruiken van streamingdiensten. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van GamesIndustry.biz en ondervroeg gamers uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Spanje. Het is niet bekend hoeveel mensen er in totaal ondervraagd zijn.

In tegenstelling tot de 15 procent die zegt wél geïnteresseerd te zijn in streamingdiensten, heeft maar liefst 70 procent van de ondervraagde gamers, die voor dit onderzoek zijn gedefinieerd als iedereen die games speelt op elk soort apparaat, geen interesse in diensten als Google Stadia, Project xCloud en PlayStation Now. 12 procent zegt niet te weten of ze een streamingdienst zouden gebruiken of maken hier al gebruik van, terwijl slechts 3 procent van de ondervraagden 'heel geïnteresseerd' is.

Lees meer

©GMRimport

Epic-CEO: Exclusives zijn enige manier om game-industrie te beïnvloeden

Wanneer iemand op Twitter vraagt waarom Epic niet gewoon vraagt om een game naar de Epic Games Store te brengen, in plaats van deze op een agressieve manier te kapen, reageert Tim Sweeney dat dit de kernstrategie is van het bedrijf om te kunnen concurreren met andere grote digitale winkels. "We geloven dat exclusives de enige manier zijn om de 70/30-omzetverdeling op zo'n grote schaal te veranderen, dat het permanent invloed heeft op de hele game-industrie", aldus Sweeney.

Sweeney noemt als voorbeeld dat verschillende uitgevers, waaronder EA, Activision en Ubisoft, jaren hebben gewerkt om een eigen digitale winkel op te zetten. Toch komen deze winkels volgens hem lang niet in de buurt van de schaal van Steam, ondanks de functionaliteiten van de platformen. "De mogelijkheid om games met korting te verkopen is hierdoor gelimiteerd", aldus Sweeney.

Lees meer

©GMRimport

Treyarch-testers: We worden behandeld als tweederangs burgers

Kotaku heeft een artikel gepubliceerd over de werkomstandigheden bij Treyarch, waarin verschillende anonieme QA-testers van Call of Duty: Black Ops 4 vertellen dat ze worden behandeld als tweederangs burgers. Zo werken de testers onder andere op de tweede verdieping, terwijl de rest van de werknemers zich op de eerste verdieping bevindt. Sommige QA-testers beweren bovendien dat ze lunchen op een apart tijdstip, niet mogen praten met ontwikkelaars en hun auto moeten parkeren op een aparte parkeerplaats, welke verder weg ligt van het kantoor.

Een van de QA-testers zegt tegen Kotaku dat ze maar maximaal twintig minuten aanwezig mochten zijn op een feest van Treyarch en werden aangeraden om niet te drinken, omdat ze nog moesten werken. "Het is niet leuk, maar we zijn dit soort 'regels' tegenwoordig gewend van Treyarch, wanneer er feestjes worden georganiseerd", aldus de tester. Een andere werknemer was zelfs verrast dat de QA-testers überhaupt waren uitgenodigd voor het feest.

Lees meer

©GMRimport

Sony, Nintendo, en Microsoft spannen samen tegen Trump-tarieven

Als gevolg van de handelsoorlog met China, heeft de Trump-administratie 300 miljard dollar aan tarieven opgelegd aan het land, waaronder een tarief van 25 procent op consoles. Verschillende bedrijven zijn al in opspraak gekomen tegen deze maatregelen. Microsoft, Nintendo en Sony slaan nu de handen ineen tegen de sancties.

De bedrijven hebben een gezamenlijke verklaring verstuurd naar de handelsvertegenwoordiger van de Verenigde Staten . Hierin staat vermeld dat de opgelegde tarieven een 'enorme impact' en een 'buitensporige economische last' zijn op de game-industrie. Bovendien brengt het duizenden banen in gevaar en belemmerd het de innovatie in de game-industrie.

Lees meer

©GMRimport

Final Fantasy 7 Remake grote winnaar van E3

Final Fantasy 7 Remake is door de Game Critics Awards uitgeroepen tot beste game van E3 dit jaar. Elk jaar worden er diverse critici van verschillende media vlak voor E3 uitgenodigd voor Judges Week. Hier worden diverse games bekeken die op E3 aanwezig zijn. Na E3 worden er vervolgens prijzen uitgereikt. Alleen spellen die speelbaar zijn op E3 maken overigens kans om in een van de categorieën te winnen.

Final Fantasy 7 Remake is tot game van de show uitgeroepen. De game won tevens prijzen voor beste consolegame en beste rpg. Er werd tijdens de persconferentie van Square Enix uitgebreide gameplay van het spel getoond.

Lees meer

©GMRimport

Nintendo: Reageren op Switch Mini-geruchten zou verrassing wegnemen

In maart ontstond het gerucht dat Nintendo werkt aan twee nieuwe Switch-modellen, waaronder een kleinere en goedkopere versie van de console. Nintendo heeft nog geen officiële aankondigingen gedaan over deze Switch Mini, maar heeft nu op de jaarlijkse vergadering van aandeelhouders van het bedrijf wel gereageerd op de geruchten.

Een woordvoerder van Nintendo bevestigt dat het bedrijf op de hoogte is van de geruchten omtrent de Switch Mini, maar wil hier geen verdere uitspraken over doen. "Reageren op de geruchten en speculaties neemt de verrassing weg bij onze klanten. Ook zou dit niet voordelig zijn voor onze aandeelhouders, dus we geven geen antwoord", aldus de woordvoerder.

Lees meer

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!