Nintendo bespreekt rol van Shigeru Miyamoto en Switch-games in 2019
PU.nl
Nieuws

Nintendo bespreekt rol van Shigeru Miyamoto en Switch-games in 2019

Tijdens een aandeelhoudersvergadering heeft Nintendo gezegd dat het bedrijf dit jaar een game uitbrengt die goed pas bij Nintendo Switch Online. Ook reflecteerde Nintendo op de verkoopcijfers van de Switch en de 3DS.

Shinya Takahashi, senior managing directing officer bij Nintendo, gaf aan dat het bedrijf titels in ontwikkeling heeft "waar consumenten genoegen uit scheppen, inclusief een die goed past bij Nintendo Switch Online." Takahashi gaf geen namen van games, dus het blijft onduidelijk om welke titel het gaat. Een racegame als de vermeende Star Fox-racinggame of een nieuwe F-Zero zouden in theorie aan deze criteria voldoen.

Switch-verkopen

Shuntaro Furukawa, Nintendo’s president, reflecteerde ook op het naar beneden bijstellen van het verwachte aantal verkochte Switch-consoles. Volgens Furukawa waren verkopen tijdens de eerste helft van het afgelopen fiscale jaar, april tot september 2017, niet voldoende om het doel te behalen.

Een journalist vroeg hoe Nintendo het ontwikkelproces stroomlijnt software te verspreiden over het jaar. Volgens Shinya Takahashi, werkt Nintendo systematischer en is het onterecht dat Nintendo volgens sommigen “de neiging heeft tot een trage ontwikkeling van games.” Als voorbeeld geeft hij aan dat Nintendo “onaangekondigde games” in ontwikkeling heeft die in 2019 moeten verschijnen.

©GMRimport

Daarop reageerde Miyamoto dat het ontwikkelproces steeds soepeler verloopt omdat hij meer ruimte geeft aan jonge ontwikkelaars.

"Ik geef steeds meer autoriteit aan jongere mensen en ik denk dat we dankzij hun een unieke, Nintendo-achtige ontwikkelstructuur hebben neergezet. Ik wil hun groei koesteren, terwijl we unieke Nintendo-games blijven maken.

Wat het ontwikkelproces betreft, het feit dat we Super Smash Bros. Ultimate hebben uitgebracht, wat je kunt beschouwen als een megatitel, laat zien dat het proces soepel verloopt."

President Furukawa kwam ook nog terug op het feit dat Nintendo “het aantal mensen dat toegang heeft tot de Nintendo-IP wil uitbreiden.” Hoewel het voor het bedrijf belangrijk is om andere bedrijfstakken in te zetten om een groter publiek te bereiken, zijn hardware-verkopen volgens de president net zo belangrijk.

“De reden dat deze cijfers belangrijk zijn is dat consumenten die blijven spelen met de hardware ook meer mogelijkheden hebben om software aan te schaffen.”

3ds

Ook zegt Furukawa dat de verkopen van de 3DS in het afgelopen jaar sneller zijn afgenomen dan verwacht, maar ondanks dat blijft Nintendo het apparaat nog wel ondersteunen. Volgens hem de 3DS nog steeds aantrekkelijk als eerste Nintendo-platform voor kinderen vanwege de compactheid en relatief lage prijs.

©GMRimport

Volgens geruchten wil Nintendo de Switch en 3DS dichter bij elkaar brengen met een compacte versie en goedkopere versie van de nieuwe console. Deze zou Nintendo in het aankomende fiscale jaar nog uit willen brengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!