Nintendo heeft mogelijk divisie voor verfilmingen opgericht
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo heeft mogelijk divisie voor verfilmingen opgericht

Het lijkt er op dat Nintendo een divisie binnen het bedrijf heeft opgericht dat specifiek bedoeld is voor gameverfilmingen.

Twitter-gebruiker MichaelO2k vond in de registratie van de aankomende Mario-animatiefilm op de United States Copyright Office-website diverse bedrijfsnamen. Naast bekende namen die gerelateerd zijn aan de film, zoals Nintendo of America, Nintendo Co Ltd, Illumination Entertainment en Universal Pictures, werd ook de naam 'Nintendo Studios, LLC' vermeld.

Het is voor zover bekend voor het eerst dat de naam Nintendo Studios ergens wordt gebruikt. Hoewel Nintendo niet naar buiten heeft gecommuniceerd waar deze divisie voor dient, is het waarschijnlijk dat alle verfilmingen van Nintendo-franchises hier onder gaan vallen.

Overigens wordt bij het handelsmerk ook 'M Brothers Productions' vermeld. Dit is een divisie die specifiek voor de Mario-film is opgericht - iets dat vaker voorkomt bij het maken van films.

Nintendo's Shigeru Miyamoto gaf vorig jaar in een gesprek met investeerders al aan dat het bedrijf van plan is om meer films gebaseerd op diens franchises te maken. Het feit dat er nu een 'Nintendo Studios' bestaat lijkt dan ook geen toeval.

De Super Mario-film zou eerst eind dit jaar in de bioscopen draaien, maar is inmiddels uitgesteld naar het voorjaar van 2023. Chris Pratt (Guardians of the Galaxy, Jurassic World, Parks and Recreation) spreekt de stem van Mario in. Jack Black verleent zijn stem aan Bowser, Seth Rogen aan Donkey Kong, Anna Taylor-Joy (Queen's Gambit) aan Princess Peach en Charlie Day (It's Always Sunny in Philadelphia) aan Luigi. Verder spreekt Keegan-Michael Key de stem in van Toad, Kevin Michael Richardson de stem van Kamek, Fred Armisen de stem van Cranky Kong en Sebastian Maniscalco de stem van Spike.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gex Trilogy verschijnt op 16 juni
Gamer.nl
Nieuws

Gex Trilogy verschijnt op 16 juni

Fysieke edities van Limited Run komen later in het jaar uit

De digitale versie van Gex Trilogy komt op 16 juni uit op consoles en pc.

Gex Trilogy bevat de platformers Gex, Gex: Enter the Gecko en Gex 3: Deep Cover Gecko. De games kwamen oorspronkelijk uit op de eerste PlayStation, al verscheen het eerste spel ook op pc, Sega Saturn en 3DO, en kwamen de vervolgen ook naar Nintendo 64 en Game Boy Color.

Later in het jaar verschijnen er ook verschillende fysieke edities, gemaakt door Limited Run Games. Er komen een standaard editie, 'Classic' editie en 'Tail Time' editie uit. De reserveringen zijn inmiddels geopend.

De Gex-games staan naast de 3D-platformactie vooral bekend om de aanwezige humor. Gex zet regelmatig popcultuur uit de jaren negentig te kakken, en is zelf een soort persiflage op James Bond. Gex Trilogy verschijnt op PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo: 'Mario Kart World-beelden zijn niet met AI gemaakt'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Mario Kart World-beelden zijn niet met AI gemaakt'

Fans dachten op reclameborden in de game het gebruik van AI te spotten

Nintendo heeft laten weten dat het bedrijf geen kunstmatige intelligentie heeft gebruikt om de spelwereld of andere visuele elementen in Mario Kart World te genereren.

Fans zagen in een recente Treehouse-livestream reclameborden aan de zijkant van de circuits in Mario Kart World staan die deden vermoeden dat ze gemaakt waren met generatieve AI. Een van de 'boosdoeners' is een reclamebord waarop een brug is te zien, waarbij verschillende elementen lijken op met kunstmatige intelligentie gemaakte illustraties. Op een ander bord is een vreemd gevormde auto te zien met opmerkelijk grote ramen.

Om de geruchten in de kiem te smoren, heeft Nintendo nu een statement gegeven aan Eurogamer: "Met AI gegenereerde beelden zijn niet gebruikt tijdens de ontwikkeling van Mario Kart World." Op Eurogamer zijn ook screenshots te zien van de reclameborden in kwestie.

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Niet alleen zouden AI-assets niet zo'n hoge standaard hebben als door mensen gemaakte assets, het zou ook van negatieve invloed zijn op de werkgelegenheid binnen de industrie. Dat houdt veel gamebedrijven echter niet tegen veelvuldig te experimenten met AI of het zelfs al in te zetten in producten die consumenten kunnen kopen.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!