Nintendo wil niet te veel microtransacties in mobiele games
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo wil niet te veel microtransacties in mobiele games

De mobiele games van Nintendo bevatten microtransacties, maar de ontwikkelaars van de spellen mogen hier zich niet te veel op richten. Nintendo zou bezorgd zijn dat de in-game-aankopen kritiek opleveren.

Hoewel Nintendo vooral bekend is van de console- en handheld-games, richt het bedrijf zich sinds 2015 ook op spellen voor smartphones en tablets. In een samenwerking met DeNa zijn tot nu toe Miitomo, Super Mario Run, Fire Emblem Heroes, Animal Crossing: Pocket Camp en Dragalia Lost uitgekomen op Android en iOS.

De mobiele games van Nintendo zijn free-to-play, maar bevatten wel microtransacties waarmee onder andere bonussen en nieuwe personages aangeschaft kunnen worden. Ontwikkelaars van de spellen hebben echter aangegeven dat ze zijn verteld door Nintendo om deze in-game-aankopen niet te veel naar de voorgrond te brengen.

De individuele studio's achter de mobiele games willen natuurlijk dat de spellen winst opleveren, maar volgens Wall Street Journal ziet Nintendo het mobiele platform vooral als een manier om het merk en de personages van het bedrijf te promoten. Nintendo is bezorgd dat de microtransacties in de spellen zorgen voor kritiek op het bedrijf en wil dus niet dat fans denken dat de mobiele games puur een manier zijn om geld te verdienen.

Een voorbeeld is de roleplaying-game Dragalia Lost, die in 2018 werd gelanceerd voor mobiel. Dit spel kreeg kort na lancering veel negatieve feedback, omdat het te moeilijk was om nieuwe vechters vrij te spelen zonder hiervoor echt geld uit te geven. Volgens geruchten heeft Nintendo er vervolgens op aangedrongen om het spel opnieuw te balanceren en makkelijker te maken voor spelers. CyberAgent, de ontwikkelaar van het spel, geeft toe dat Dragalia Lost veel meer geld had kunnen verdienen als Nintendo zich niet had bemoeid met de ontwikkeling van het spel.

In 2019 wordt Mario Kart Tour uitgebracht door Nintendo. De mobiele versie van Mario Kart zou eigenlijk deze maand uitkomen, maar is uitgesteld tot de zomer van dit jaar. In dezelfde periode moet ook Dr. Mario World verschijnen, dat in februari werd aangekondigd voor Android en iOS.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Deel redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb ontslagen
Gamer.nl
Nieuws

Deel redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb ontslagen

Ook de gamejournalistiek staat onder druk

Een deel van de redacties van gamesites Polygon en Giant Bomb is deze week ontslagen of vertrokken.

Wat Polygon betreft, is de website overgenomen door het Canadese Valnet - dat ook websites als Game Rant en TheGamer in handen heeft. Daarbij zijn minstens twaalf werknemers van de website ontslagen. Onder meer medeoprichter Chris Plante en redacteuren Michael McWhertor en Nicole Carpenter hebben hun ontslag gekregen. Van minstens twee mensen is bekend dat ze hun baan nog hebben behouden.

Ook bij Giant Bomb zijn er werknemers vertrokken of ontslagen. Eigenaar Fandom claimt dat het om een "strategische reset en herschikking" gaat. Eerder deze week kwam er een nieuwe aflevering van de Giant Bombcast-podcast online waarin de presentatoren de spot dreven met een aantal nieuwe richtlijnen vanuit de eigenaar, waaronder een verbod om te vloeken. Zowel Jeff Grubb als Mike Minotti hebben bevestigd niet meer voor het merk te werken.

Net zoals dat er binnen de gameontwikkeling veel klappen vallen de laatste jaren, treffen de huidige economie en de ontwikkelingen rondom kunstmatige intelligentie ook de wereldwijde gamejournalistiek. Bovenstaande websites zijn recente voorbeelden. Een ander recent voorbeeld is de fusie tussen Gamer.nl en PU.nl - waar de website waar dit bericht op staat uit voort is gekomen - en waar tevens een ontslagronde aan vooraf ging.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld
Gamer.nl
Nieuws

Prince of Persia: The Lost Crown meer dan twee miljoen keer gespeeld

'De prins is nog maar net begonnen'

Prince of Persia: The Lost Crown is door meer dan twee miljoen mensen gespeeld. Ubisoft hint naar de mogelijkheid dat fans meer Prince of Persia kunnen verwachten.

Dat werd via social media gecommuniceerd. "Ruim meer dan twee miljoen spelers nu. Jullie hebben de legende nieuw leven ingeblazen. De prins is terug, en geloof ons: hij is nog maar net begonnen."

Wat er precies met dat laatste wordt bedoeld wordt niet per se duidelijk gemaakt, maar The Rogue Prince of Persia bevindt zich nog in early access, en er wordt ook altijd nog gewerkt aan een remake van The Sands of Time.

The Lost Crown kwam begin vorig jaar uit - het was het eerste nieuwe deel in de langlopende reeks sinds het in 2010 verschenen The Forgotten Sands. Het betreft een metroidvania in een 2D-setting gebaseerd op de klassieke franchise. Spelers gaan in de game op zoek naar de ontvoerde prins Hassan. Het spel wordt qua gameplay vaak vergeleken met genregenoten als Hollow Knight en de Ori-games.

Bastiaan Vroegop gaf de game een 7,5: "The Lost Crown is een prima metroidvania. Soms piekt de moeilijkheidsgraad onverwachts, wat door het lineaire karakter toch tot wat frustratie kan leiden, maar meestal zorgen de ijzersterke gevechten en het snelle platformwerk ervoor dat dit een hartstikke leuke game is."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!