Nvidia-onderzoeker: Eerste game met vereiste ray tracing in 2023
PU.nl
Nieuws

Nvidia-onderzoeker: Eerste game met vereiste ray tracing in 2023

Nvidia-onderzoeker Morgan McGuire voorspelt dat de eerste game met vereiste ray tracing in 2023 op de markt verschijnt. Ook zegt hij te denken dat de technologie dan aanwezig is in het grotendeel van alle spellen.

Morgan McGuire, een onderzoeker van ray tracing-technologie die al tien jaar bij Nvidia werkt, doet op Twitter een voorspelling over de nabije toekomst van ray tracing in games. Hierin zegt hij te denken dat in 2023 de eerste grote game op de markt verschijnt waarvoor een grafische kaart met ondersteuning voor ray tracing is vereist om te kunnen spelen. Hij voegt hier aan toe dat alle platformen tegen die tijd versnelde ray tracing zullen ondersteunen.

Als McGuire gelijk heeft met zijn voorspelling, zou dit betekenen dat pc-spelers vanaf 2023 een Nvidia GeForce RTX-kaart of soortgelijke grafische kaart van AMD nodig hebben om bepaalde spellen te kunnen spelen. Ray tracing-technologie wordt nu nog in een relatief klein aantal spellen toegepast, zoals in Battlefield 5, Metro Exodus en Wolfenstein: Youngblood, maar is nog altijd optioneel. Volgens McGuire duurt het echter ongeveer vijf jaar voordat een nieuwe technologie in de game-industrie 'pervasive' is, wat betekent dat de technologie aanwezig is in het grotendeel van de games.

Zowel Project Scarlett als de volgende generatie PlayStation-console gaan ray tracing ondersteunen, met behulp van een op maat gemaakte grafische kaart van AMD met Navi-technologie. De kans is dus aanwezig dat wanneer de consoles lanceren, meer ontwikkelaars gebruik gaan maken van ray tracing in games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!