Odyssey Neo G8 is Samsungs nieuwe luxescherm voor gamers
PU.nl
Nieuws

Odyssey Neo G8 is Samsungs nieuwe luxescherm voor gamers

Op href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/ces-2022-sluit-een-dag-eerder-wegens-vrees-voor-virus/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">CES 2022</a> heeft Samsung wederom een nieuwe gamingmonitor onthuld: de Odyssey Neo G8. Qua overkomen en technische beloftes lijkt het display op de eerder verschenen Odyssey Neo G9, maar dan in een minder uitbundige breedteverhouding.

De Odyssey Neo G8 werd aangekondigd als 32" 4k-monitor, welke modelnummer G85NB zal kennen. Net als de eerder verschenen Odyssey G9 trekt het Quantum MiniLED-paneel maximaal 240 hertz verversing, 1 milliseconde responstijd (GtG) en een piekhelderheid van 2000 nits. 

Vanuit Nvidia ontvangt de monitor ondersteuning voor G-Sync, zo lijkt het embleem op het marketingmateriaal te bevestigen. Vermoedelijk is ook FreeSync-ondersteuning, AMD's kosteloze alternatief voor input-optimalisatie, weer aanwezig. 

Samsung noemt het hdr-bereik van de Oddysey Neo G8 "Quantum HDR 2000", wat verder geen beschermde term of certficering betreft. In het verleden noemde retailers dat wel eens "VESA DisplayHDR 2000", terwijl dat certificaat nooit officieel in het leven is geroepen — zo hoog gaan VESA's termen niet. 

©GMRimport

Qua contrastratio spreekt Samsung over een statische 1.000.000:1-verhouding, wat bij moet dragen aan het kleurrealisme van het scherm. Voorafgaand aan CES 2022 werd al beloofd dat nagenoeg al Samsungs gamingschermen in 2022 een HDR10+-vaandel zouden ontvangen, al is ook die term er eentje waar Samsung zelf zeggenschap over uitoefent.

Waar de Odyssey G9 te koop liep met een vrij ongebruikelijke 32:9-schermverhouding, houdt de G8 het sober met de traditionele 16:9-ratio. Dit betekent ook dat de ultrabrede 1440p-resolutie ditmaal plaatsmaakt voor een doorsnee 4k-scherpte, met 3840 bij 2160 pixels. 

De 1000R-schermcurve van het bredere broertje wordt overigens ook overgeheveld naar de Odyssey Neo G8. Al met al creëert Samsung daarmee naar eigen zeggen "de eerste 4k-monitor met een 1000R-curve, 240 hertz frequentie en 1 milliseconde snelheid". Een (lokale) prijsindicatie en verschijningsdata heeft Samsung nog niet officieel genoemd. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!