Voormalige PlayStation-baas mist console-oorlog niet
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige PlayStation-baas mist console-oorlog niet

Adam Boyes, een voormalig leidinggevende bij PlayStation, geeft aan dat hij de console-oorlog niet mist. Dat vertelt hij in een interview met href="https://www.usgamer.net/articles/adam-boyes-doesnt-miss-the-console-wars-iron-galaxy-interview-dice-2020" rel="noopener noreferrer" target="_blank">USgamer</a>.

Adam Boyes was de vice president van third party bij PlayStation van 2012 tot 2016. In een recent interview met gameplatform USgamer vertelt dat hij blij is dat het console-oorlog-deel van zijn leven voorbij is. Bij de release van Sony’s PlayStation 4 stond Adam Boyes aan het roer met de PlayStation-leidinggevende, Shuhei Yoshida. Een van zijn taken was om de console beter uit de verf te laten komen dan de Xbox One. Boyes geeft aan dit deel van zijn carrière bij PlayStation totaal niet te missen.

Hij zegt vooral blij te zijn dat hij niet nog een lancering van een nieuw PlayStation-console hoeft mee te maken:"Soms heb ik het gevoel dat ik een mening heb over de PlayStation 5 en Xbox Series X, maar dat maakt verder niet uit omdat ik dat werk heb gedaan. Ik heb alles op alles gezet voor de lancering van de PlayStation 4. Ik vond het geweldig. Ik heb een ongelooflijk team opgebouwd, een ongelooflijke ervaring gehad. Dus als je denkt dat ik een angst zou hebben om iets te missen waar ik nu geen deel van uitmaak, maar dat is echt niet zo. Er was zoveel stress en het 'console-oorlog-concept' is overheersend. Het is alsof dat het enige is waar je aan denkt."

Nu is Adam Boyes het hoofd van Galaxy Studio’s, vooral bekend van de Nintendo Switch-ports van Skyrim, Overwatch en Diablo 3. In een eerder interview gaf Xbox-hoofd Phil Spencer aan het nut van de console-oorlog niet in te zien.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Banjo-Kazooie-componist: 'Te weinig fans voor een nieuw deel'
Gamer.nl
Nieuws

Banjo-Kazooie-componist: 'Te weinig fans voor een nieuw deel'

Toch zou Grant Kirkhope graag muziek maken voor een vervolg

Voormalige Rare-componist Grant Kirkhope heeft uitgelegd waarom hij denkt dat de komst van een nieuwe Banjo-Kazooie-game onwaarschijnlijk is.

Eerder dit jaar liet Kirkhope, die de hoofdcomponist was van de Banjo-Kazooie-games, op social media weten dat hij geen hoop had er ooit een nieuwe game in de platformreeks uit zou komen. "Ik heb het al eerder gezegd, maar... ik heb geen hoop dat er een nieuwe Banjo-game komt. Daarbij zouden alle fanatieke fans het spel meteen haten en bekritiseren, hoe goed het ook is. Dat werkt nooit."

In een interview met Eurogamer heeft Kirkhope meer uitleg gegeven over waarom hij geen nieuwe Banjo-Kazooie verwacht. "Het is gewoon onwaarschijnlijk. Ik weet niet hoeveel mensen weg zijn bij Rare, ik ken er wel een paar, en het voelt alsof het huidige Rare daar geen zin in heeft. Microsoft zou Rare de verantwoordelijkheid geven en de studio zou al het harde werk moeten doen. En het gaat ook om geld. Ik heb iets van honderdduizend volgers op mijn Twitter, en dat is de 'Banjo-bubbel'. Als dat alle fans zijn, dan gaat het geen geld opleveren. Je hebt miljoenen mensen nodig die je game kopen, en je moet een compleet nieuwe generatie warm laten lopen voor je game."

Kirkhope denkt daarnaast dat Rare de game nooit zou ontwikkelen, dus dat er een andere studio gevonden moet worden die de typisch Britse humor begrijpt. "De humor van Banjo is een essentieel onderdeel en is erg Brits. Dat is niet makkelijk na te bootsen voor mensen die niet Brits zijn. Je hebt een team nodig met de juiste passie en humor." Kirkhope geeft wel toe dat ontwikkelaars als Toys for Bob en Moon Studios hebben aangegeven dat ze een nieuwe Banjo-game zouden willen maken. "Maar zou Microsoft dat willen? Zouden ze mij erbij betrekken? Ik weet het niet, waarschijnlijk niet."

Kirkhope laat er in ieder geval geen twijfel over bestaan dat hij zou meehelpen aan een nieuwe Banjo-game: "Direct. Soms willen mensen een franchise terugbrengen en niet de oude rotten erbij betrekken. Dus misschien willen ze een nieuwe componist. Maar ik zou het graag doen. Ik weet niet of ik nog meer Banjo in mij heb, maar ik zou er zeker mijn best voor doen."

Banjo-Kazooie en het vervolg Banjo-Tooie verschenen oorspronkelijk op de Nintendo 64, al zijn de games later ook op Xbox (via Rare Replay en los) en Nintendo Switch Online uitgekomen. Er kwam ook een derde deel op Xbox 360 uit, genaamd Nuts and Bolts (in Nederland bekend als Boutjes en Moertjes).

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Breach-update voor No Rest for the Wicked uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Breach-update voor No Rest for the Wicked uitgekomen

Met nieuwe missies, filmpjes, een Hardcore-modus en meer

Moon Studios heeft 'The Breach' uitgebracht, een nieuwe content-update voor de early access-versie van No Rest for the Wicked.

Volgens Moon Studios brengt The Breach de early access-versie van No Rest for the Wicked dichterbij het eindresultaat waar de studio naar toe werkt. De update bevat nieuwe gebieden, wapens, vijanden en verhalen. Zo zullen nieuwe missies en filmpjes het verhaal van de game uitbreiden. Daarbij zijn er twee nieuwe met de hand gemaakte gebieden te verkennen: Lowland Meadows en Marin Woods. Ook zijn er twee nieuwe dorpen met NPC's te vinden, namelijk Hunter's Vale en Marin Village.

Verder wordt een endgame-mechanisme toegevoegd genaamd de Plague System, wordt het voedselsysteem in verband met de honger die personages kunnen ervaren op de schop genomen en wordt er meer diepgang aan gevechten toegevoegd. Er zijn ook meer dan honderdvijftig wapenopties, nieuwe uitrusting, vijanden en bazen te vinden. Tot slot is er een Hardcore-modus toegevoegd met permadeath. De patch notes zijn hier te vinden.

No Rest for the Wicked kwam vorig jaar via Steam Early Access uit. Deze release werd uitgebracht door Private Division, een label van Take-Two. Afgelopen november werd dit label echter verkocht door Take-Two, samen met bijna alle bestaande en aankomende games - met uitzondering van No Rest for the Wicked. Moon Studios heeft inmiddels laten weten de game zelf uit te geven.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen, die ook van Moon Studios komen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!