Pc succesvolste platform voor Ubisoft na succes Anno 1800
Gamer.nl
Nieuws

Pc succesvolste platform voor Ubisoft na succes Anno 1800

Pc heeft de PlayStation 4 het afgelopen kwartaal ingehaald als meest succesvolle platform voor Ubisoft. Dit is volgens het bedrijf te danken aan het succes van Anno 1800.

Ubisoft heeft haar financiële rapport van het eerste fiscale kwartaal van 2019 gepubliceerd, dat liep van 1 april tot en met 30 juni. Ondanks de lagere opbrengsten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zegt het bedrijf dat de cijfers beter zijn dan verwacht. Deze cijfers worden geleid door Assassin's Creed Odyssey, Rainbow Six Siege, The Division 2 en 'terugkerende investeringen' van spelers.

Uit de kwartaalcijfers van Ubisoft kan worden opgemaakt dat de PlayStation 4, in tegenstelling tot vorig jaar, niet meer het grootste platform is van de ontwikkelaar en uitgever. De console van Sony is namelijk ingehaald door pc, dat het afgelopen kwartaal goed was voor 34 procent van alle opbrengsten. De PS4 volgt nu met 31 procent, terwijl de Xbox One (18 procent), mobiele games (7 procent), Nintendo Switch (5 procent) en overige platformen (5 procent) de totale opbrengst van Ubisoft compleet maken.

De stijging van het aantal pc-verkopen wordt door Ubisoft verklaard door het succes van Anno 1800, dat in april exclusief werd uitgebracht op de Epic Games Store en Uplay. Hierbij vermeldt Yves Guillemot, de CEO van het bedrijf, dat vooral de eigen digitale Uplay-winkel het de laatste tijd erg goed doet. In het financiële rapport is te lezen dat twee uitbreidingen voor Anno 1800, genaamd Botanica en Sunken Treasures, in de periode van juli tot en met september moeten lanceren. Een derde aangekondigde uitbreiding, The Passage, heeft nog geen releaseperiode.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games
Gamer.nl
Nieuws

Xbox verhoogt prijzen van consoles, accessoires en games

De prijsverhoging van hardware gaat vandaag in, van games aankomend najaar

Xbox heeft de prijzen van Xbox-consoles en -accessoires wereldwijd verhoogd. Later dit jaar gaan ook de prijzen van Xbox-games omhoog.

Eerder vandaag lekte de Franse winkelketen Micromania al een prijsverhoging voor alle Xbox Series X en S-modellen, en Microsoft heeft inmiddels aan plekken als Windows Central en Eurogamer bevestigd dat de prijsverhoring doorgaat.

Dat betekent dat de Xbox Series X vanaf nu 599,99 euro kost, de 2TB Galaxy Black-version 699,99 euro en de Series X Digital 549,99 euro. De Series S met 512GB kost 349,99 euro en de Series S met 1TB 399,99 euro.

De standaard draadloze Xbox-controller kost nu 64,99 euro, een gekleurde versie kost 69,99 euro. Speciale edities kosten 79,99 euro, terwijl de Core- en Full-versies van de Xbox Elire Controller Series 2 respectievelijk 149,99 euro en 199,99 euro gaan kosten.

Het is de bedoeling dat rond de feestdagen prijzen van Xbox-games ook omhoog gaan. In de Verenigde Staten kunnen de grootste games 80 dollar gaan kosten - wat zich mogelijk naar 90 euro in Europa vertaalt. Eerder kondigde Nintendo al aan dat de fysieke versie van Switch 2-game Mario Kart World ook 90 euro gaat kosten. Prijzen voor Xbox Game Pass worden op moment van schrijven niet verhoogd.

Eerder vandaag onthulde Microsoft zijn kwartaalcijfers, waaruit bleek dat de gamedivisie van het bedrijf een stijging in omzet heeft waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel loopt de omzet gerelateerd aan hardware alsmaar terug. Microsoft lijkt dat ook een steeds grotere focus te hebben op het verkoop van games en services - ook op andere systemen. Dit verklaart mogelijk deels waarom de prijzen van hardware nu omhoog gaan - op deze manier haalt het bedrijf zoveel mogelijk omzet uit de verkoop van zijn consoles.

De huidige gezondheid van de wereldwijde economie speelt mogelijk ook een rol. Microsoft is dan ook niet de enige binnen de game-industrie die zijn prijzen omhoog gooit. Afgelopen april ging de prijs van de PlayStation 5 Digital Edition bijvoorbeeld omhoog.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!