Pc succesvolste platform voor Ubisoft na succes Anno 1800
PU.nl
Nieuws

Pc succesvolste platform voor Ubisoft na succes Anno 1800

Pc heeft de PlayStation 4 het afgelopen kwartaal ingehaald als meest succesvolle platform voor Ubisoft. Dit is volgens het bedrijf te danken aan het succes van Anno 1800.

Ubisoft heeft haar financiële rapport van het eerste fiscale kwartaal van 2019 gepubliceerd, dat liep van 1 april tot en met 30 juni. Ondanks de lagere opbrengsten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zegt het bedrijf dat de cijfers beter zijn dan verwacht. Deze cijfers worden geleid door Assassin's Creed Odyssey, Rainbow Six Siege, The Division 2 en 'terugkerende investeringen' van spelers.

Uit de kwartaalcijfers van Ubisoft kan worden opgemaakt dat de PlayStation 4, in tegenstelling tot vorig jaar, niet meer het grootste platform is van de ontwikkelaar en uitgever. De console van Sony is namelijk ingehaald door pc, dat het afgelopen kwartaal goed was voor 34 procent van alle opbrengsten. De PS4 volgt nu met 31 procent, terwijl de Xbox One (18 procent), mobiele games (7 procent), Nintendo Switch (5 procent) en overige platformen (5 procent) de totale opbrengst van Ubisoft compleet maken.

De stijging van het aantal pc-verkopen wordt door Ubisoft verklaard door het succes van Anno 1800, dat in april exclusief werd uitgebracht op de Epic Games Store en Uplay. Hierbij vermeldt Yves Guillemot, de CEO van het bedrijf, dat vooral de eigen digitale Uplay-winkel het de laatste tijd erg goed doet. In het financiële rapport is te lezen dat twee uitbreidingen voor Anno 1800, genaamd Botanica en Sunken Treasures, in de periode van juli tot en met september moeten lanceren. Een derde aangekondigde uitbreiding, The Passage, heeft nog geen releaseperiode.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!