Phil Spencer ontkent dat Microsoft Japanse studio's wil overnemen
Gamer.nl
Nieuws

Phil Spencer ontkent dat Microsoft Japanse studio's wil overnemen

Xbox-hoofd Phil Spencer claimt dat recente berichtgeving waarin staat dat Microsoft in gesprek is met Japanse ontwikkelaars om ze over te nemen, incorrect is.

Dat meldt hij in een interview met Gamespot. De interviewer verwijst naar een recent artikel van Bloomberg, waarin staat dat Microsoft in gesprek iss met diverse Japanse ontwikkelaars met de intentie om ze op te kopen.

"Dat denk ik niet", lacht Spencer. "We zijn er meestal niet - ik zeg 'dat denk ik niet' omdat ik niet bij elke meeting van elk team ben - maar ik in ieder geval niet. Veel van de kansen die we tot nu toe hebben gehad, kwamen voort uit langdurige relaties. We zijn daar niet met onze visitekaartjes aan het strooien om mensen te vinden."

Spencer vervolgt: "Ik heb eerder al mijn affiniteit met Japanse studio's uitgesproken en ik denk wel eens terug aan de tijd dat we meer Japanse games als first-party spellen hadden. Wanneer de deal (met Bethesda) rond is heb ik zin om meer tijd te besteden met Tango (Gameworks) en hun werk, daar ben ik zeker geïnteresseerd in, maar nee, ik denk niet (dat het Bloomberg-artikel) accuraat is."

In hetzelfde interview geeft Spencer ook wat details over Elden Ring, de nieuwe game van Dark Souls-ontwikkelaar FromSoftware waar de studio samen met A Song of Ice and Fire-schrijver George R.R. Martin aan werkt. "Ik ben iemand die alle games van Miyazaki het afgelopen decennium heeft gespeeld en dit is duidelijk de meest ambitieuze game die hij tot nu toe heeft gemaakt." Volgens Spencer "verlegt Miyazaki zijn grenzen" met de game. Het is niet duidelijk wanneer Elden Ring uitkomt - er is nog altijd geen gameplay van getoond.

Het complete interview is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!