Phil Spencer praat over dilemma's bij Xbox Series X-communicatie
Gamer.nl
Nieuws

Phil Spencer praat over dilemma's bij Xbox Series X-communicatie

Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gesproken over problemen die Microsoft heeft met het overbrengen van de verbeteringen bij de Xbox Series X. Hij sprak hierover in de podcast: Talking Games with Reggie and Harold.

In de podcast praten oud Nintendo-hoofd Reggie Fils-Aime en gamejournalist Harold Goldberg over de game-industrie. In de nieuwste aflevering was de Xbox-baas te gast en vertelde hij over onder andere de ontwikkeling van de Xbox Series X tijdens de pandemie en het overbrengen van de verbeteringen van de console in deze tijd. Volgens Spencer is het moeilijk om deze verbeteringen te laten zien in videovorm. “Een van de dingen waarover ik in het openbaar heb gesproken ... maar moeilijk is om over te brengen, is de manier waarop het voelt om games te spelen op een Xbox waar de framesnelheden hoger zijn en de framesnelheden stabieler zijn", zegt Spencer. “Dat laten zien in videovorm is vrijwel onmogelijk. Hoe laat je zien hoe iets voelt?”

Hiermee doelt hij op de verschillende gamebeurzen die zijn geannuleerd vanwege het coronavirus. “Met fysieke evenementen die zijn uitgesteld door COVID-19, staat Microsoft voor een nieuw dilemma bij het uitdragen van de aantrekkingskracht van snellere framerates. Dit is een nieuwe uitdaging”, zegt het Xbox-hoofd. “Voor eerdere console-overgangen door de geschiedenis heen was de kracht van nieuwe systemen onmiddellijk duidelijk met betere graphics.”

©GMRimport

De Xbox Series X kan framerates aan van 120 fps, maar Microsoft geeft de keuze aan de ontwikkelaars welke framerate ze bij hun games willen aanhouden. In de podcast praat Spencer ook over de productie van de Series X die voorlopig nog op schema loopt. “Wij hadden nog een hardware-review deze week en we voelen ons goed over de hardware-kant. Het voelt alsof we genoeg eenheden kunnen krijgen en we zijn behoorlijk toegewijd aan een wereldwijde lancering die we helaas niet deden de met de Xbox One”, zei Spencer. Aan de software-kant van de Series X gaat het volgens Phil Spencer naar omstandigheden ook goed. “Games maken goede vorderingen, zoals het samenwerkingskarakter en de schaal van gameontwikkeling in de huidige situatie”, zegt Spencer. “Alle functies die fysieke samenwerking vereisen, zoals motion capture, symfonische capture en andere van dat soort zaken zijn tijdelijk in de koelkast gezet. Aan de kant van games kunnen dingen, die pre-content compleet zijn, meer worden beïnvloed, dan dingen die post-content compleet zijn.”

De volledige podcast is hier te beluisteren. Talking Games With Reggie and Harold is een gamepodcast die geld ophaalt voor het goede doel de New York Video Game Critics Circle. Dit doen ze onder andere door een veiling te houden met allemaal unieke gameobjecten. Phil Spencer gaat een gesigneerde Xbox Series X aan de veiling doneren. Om aan de veiling mee te kunnen doen moet er eerst een donatie gedaan zijn voor de New York Video Game Critics Circle via de GoFundMe-pagina.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen
Gamer.nl
Nieuws

Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen

Hideki Kamiya zou ook graag een remake van Viewtiful Joe maken

Hideki Kamiya, de regisseur van de allereerste Devil May Cry, heeft de wens uitgesproken om een remake van die game te ontwikkelen.

Dat liet hij weten in een video op zijn YouTube-kanaal. Daarin werd hem de vraag gesteld of hij aan een remake van Devil May Cry zou willen werken, waarop hij positief antwoordde. Ook lijkt het hem interessant om aan een remake van Viewtiful Joe te werken.

Devil May Cry verscheen in 2001 op de PlayStation 2. De ontwikkeling van de actiegame begon met de intentie om Resident Evil 4 te maken, maar al snel groeide het uit tot een compleet nieuw spel. Vietwiful Joe kwam in 2003 uit op de GameCube en biedt sidescrolling-actie.

Remakes van Devil May Cry en Viewtiful Joe van Kamiya lijken niet meer zo onwaarschijnlijk als voorheen. Kamiya is inmiddels al enige tijd vertrokken bij PlatinumGames en heeft zijn onafhankelijke ontwikkelstudio Clovers Inc. opgericht. Hij heeft de handen ineengeslagen met Capcom voor een vervolg op cultgame Okami. Capcom is ook de eigenaar van Devil May Cry en Viewtiful Joe.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen
Gamer.nl
Nieuws

Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen

Het zou om de grootste overname in de Nederlandse esports ooit gaan

De internationale esportsorganisatie Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen. De organisatie praat over de grootste overname in de Nederlandse esports ooit.

Het in 2018 opgerichte Team Gullit geldt als een van de meest succesvolle Nederlandse EA Sports FC-teams (voorheen Fifa). Zo heeft het team twee Europese kampioenschappen, de eChampions League en de Fifae World Cup gewonnen. De overname komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar namen Team Liquid en Team Gullit al gezamenlij kdeel aan de Esports World Cup. Team Gullit zal voortaan uitkomen onder de naam Team Liquid.

Victor Goossens, co-CEO en oprichter van Team Liquid: “Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. Hun hoofdkantoor in Alkmaar wordt een extra Team Liquid-hub in Nederland, een plek waar we spelers-bootcamps en fan-events tot leven brengen. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

Ook Team Gullit-medeoprichter Schalk Stalman is enthousiast: “Toen Corné Dubelaar en ik Team Gullit oprichtten in 2018, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming – en EA FC in het bijzonder – en deze overname bevestigt dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid, en als adviseur zal ik nauw betrokken blijven bij dat proces.”

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!