Phil Spencer: 'Virtual reality geen focus voor Xbox Scarlett'
PU.nl
Nieuws

Phil Spencer: 'Virtual reality geen focus voor Xbox Scarlett'

Volgens Xbox-baas Phil Spencer wordt er geen focus gelegd op virtual reality bij de Project Scarlett, de volgende generatie Xbox-console.

Tijdens het X019-evenement in Londen heeft de Australische website Stevivor een gesprek gehouden met Spencer over de volgende generatie van Xbox. In het gesprek werd onder andere de visie van Microsoft met betrekking tot virtual reality besproken. Uit het gesprek blijkt dat Microsoft een standvastige houding heeft aangenomen als het hierom gaat. Er is volgens Spencer een prominent tekort aan vraag vanuit de consument naar vr-mogelijkheden en om die reden ligt de prioriteit van Project Scarlett niet bij deze technologie.

Dit betekent dat de houding van Microsoft enigszins is veranderd in de afgelopen jaren. Het bedrijf gaf in 2016 nog aan van plan te zijn om vr-ervaringen te implementeren bij de Xbox One X (toen nog bekend als Project Scorpio). Spencer verklaarde later in het gesprek waarom dit standpunt binnen de organisatie veranderd is.

"Ik heb een aantal problemen met vr, het werkt isolerend en ik vind dat games een vorm van gemeenschap zijn, het is een gezamenlijke ervaring. Wij reageren op de de behoefte van de afnemer, en niemand vraagt om vr", verklaart Spencer.

Vooralsnog lijkt het er dus op dat er weinig tot geen vr-aspecten aanwezig zijn bij de volgende console van Microsoft, maar zeg Spencer sluit het zeker niet uit "Ik denk dat we er echt wel naar toe gaan, uiteindelijk, maar goed, dat is niet waar de focus ligt", aldus het hoofd van Xbox.

©GMRimport

Spencer heeft eerder aangegeven waar de focus wél ligt voor de Xbox Scarlett. Zo sprak de man uit dat Microsoft zich gaat richten op backward compatibility-mogelijkheden, zowel voor games als controllers. Verder gaf de bekende woordvoerder aan dat het bedrijf all-in gaat met de volgende generatie Xbox en dat er is geleerd van fouten uit het console-verleden wat betreft prijs en kracht van de hardware.

Wil je weten wat er tot nu toe allemaal bekend is over Project Scarlett, klik dan hier.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!