Platinum Games niet onder de indruk van next-gen consoles
PU.nl
Nieuws

Platinum Games niet onder de indruk van next-gen consoles

Platinum Games-oprichter Atsushi Inaba zegt niet onder de indruk te te zijn van de volgende generatie consoles. Hij is namelijk van mening dat de nieuwe apparaten geen dingen doen die heel anders of innovatief zijn.

Atsushi Inaba, de medeoprichter van Platinum Games, zegt in een interview met Video Game Chronicles dat hij niet enthousiast is over de volgende generatie PlayStation- en Xbox-consoles. Hij legt uit dat de hardware in de nieuwe apparaten teveel van hetzelfde zijn om indruk op hem te maken.

Zowel Project Scarlett als de PlayStation 5 beschikken over backwards compatibility, ray-tracing, een SSD, 8K-ondersteuning en een processor en grafische kaart van AMD. Inaba is echter van mening dat dit geen dingen zijn die heel anders of innovatief zijn. "Gaming hardware bestond altijd uit op maat gemaakte onderdelen, terwijl nu dingen worden gebruikt die al langer bestaan", aldus Inaba.

Inaba noemt de plannen van Xbox en PlayStation 'oke'. De nieuwe consoles maken games sneller, bieden betere visuele prestaties en verlagen de laadtijden, wat volgens Inaba goede ontwikkelingen zijn voor de spelers. "Maar dit is hetzelfde wat de vorige generaties deden", blijft Inaba bij zijn standpunt.

Een dienst als Google Stadia is volgens Inaba wél een goed voorbeeld van innovatie in de game-industrie. "Cloud-diensten representeren voor mij iets heel nieuws en grensverleggends. Dit zijn dan ook de soort platformen waar ik enthousiast over ben", aldus Inaba.

In het interview met VGC sprak Inaba ook over de mogelijkheid om The Wonderful 101 naar de Nintendo Switch te brengen en over de ontwikkeling van Bayonetta 3, dat afwezig was op E3. Hij zegt dat fans zich geen zorgen hoeven te maken over Bayonetta 3 en dat de ontwikkeling van het spel goed verloopt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!