Platinum Trophy in The Last of Us: Part 1 is makkelijker te behalen
PU.nl
Nieuws

Platinum Trophy in The Last of Us: Part 1 is makkelijker te behalen

De voorwaarden om bepaalde Trophy's in The Last of Us: Part 1 te behalen zijn veranderd ten opzichte van de oorspronkelijke game, waardoor het makkelijker wordt om ze allemaal te behalen en de Platinum Trophy te ontgrendelen.

Een lijst met de Trophy's voor de aankomende remake is inmiddels uitgelekt, waardoor dit aan het licht is gekomen. Zo hoeven spelers niet meer de game op verschillende moeilijkheidsgraden uit te spelen om verschillende Trophy's te ontgrendelen - één keer uitspelen is voldoende. 

Verder zijn er ook Trophy's rondom New Game+ en een Trophy voor het volledig upgraden van Joel weggehaald, wat het makkelijker moet maken. Logischerwijs zijn er ook geen Trophy's gebaseerd op de multiplayer, aangezien die niet in deze remake beschikbaar is. Een volledige lijst met alle Trophy's is hier te bekijken.

De remake van The Last of Us werd eerder dit jaar al aangekondigd en komt dus op 2 september uit op PlayStation 5 en "kort daarna" op pc. Het spel kan zowel in native 4k met 30 fps of dynamisch 4k met 60 fps gespeeld worden en maakt gebruik van diverse DualSense-opties zoals haptische feedback, de adaptieve triggers en 3D-audio.

Het spel is helemaal opnieuw opgebouwd om gebruik te maken van verbeterde graphics. Dat zorgt voor veel meer details - zo kunnen kogels beton kapotmaken - en een naadloze transitie tussen filmpjes en gameplay. De animatie van personages is ook veel realistischer gemaakt en de kunstmatige intelligentie van vijanden is er op vooruitgegaan.

Verder zitten er diverse extra opties in de game, waaronder meer dan zestig toegankelijkheidsopties, nieuwe ontgrendelbare kleding voor Joel en Ellie, een 'permadeath'-modus en een modus voor speedrunners.

Gisteren werd tevens de eerste korte trailer van de aankomende HBO-serie gebaseerd op The Last of Us getoond. In juni bleek dat het filmen van het eerste seizoen van The Last of Us was afgerond. Eerder gaf producent Neil Druckmann aan dat de serie deels van de game afwijkt. Naast Pedro Pascal als Joel en Bella Ramsey als Ellie spelen ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) in de serie. Het eerste seizoen begint ergens in 2023 op HBO.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!