PlatinumGames ziet nog geen voordeel in NFT's voor gamers
PU.nl
Nieuws

PlatinumGames ziet nog geen voordeel in NFT's voor gamers

De Japanse ontwikkelaar PlatinumGames ziet op dit moment nog geen manier om NFT's op een dusdanige manier in games te implementeren dat het interessant is voor gamers.

Hideki Kamiya liet in een interview met VGC weten dat het hem frustreert om te zien op welke manier gamebedrijven NFT's op dit moment inzetten. "Ik begrijp dat het een populair onderwerp is en dat het aan populariteit wint, maar op dit moment richt het zich op de winst van bedrijven, zonder dat er een positieve impact gemaakt wordt voor de ontwikkelaars of de spelers. Dat is frustrerend om te zien."

Kamiya vervolgt: "Mensen die NFT's proberen te promoten en met gamebedrijven samenwerken lijken een erg eenzijdig gesprek te hebben. 'Hey, je kunt er geld mee verdienen!' Maar wat is het voordeel voor de speler of de maker? Als ik mijn tijd ergens aan wil besteden, wil ik dat het goede games oplevert."

Kamiya geeft echter wel toe dat NFT's waarschijnlijk een onderdeel van de game-industrie blijven. "Content wordt op steeds meer manieren digitaal en NFT's gaan dan ook steeds belangrijker worden, maar ik denk dat vroege vogels het nu vooral zien als een manier om zoveel mogelijk winst te maken. Daar heb ik geen interesse in en wil ik geen onderdeel van uitmaken."

Kamiya geeft daarnaast aan dat het hem niet verrast dat Konami een van de uitgevers is die nu met NFT's werkt. "Als het naar geld ruikt, dan is Konami er als de kippen bij!" Konami is niet het enige gamebedrijf dat experimenteert met NFT's; zo biedt ook Ubisoft ze aan in Ghost Recon Breakpoint. Sommige uitgevers en ontwikkelaars kondigden NFT's aan - zoals Team17 met Worms en GSC Game World met Stalker 2 - maar draaiden die keuze na negatieve reacties weer terug.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam volgens Valve niet gehackt, wel groot datalek
PU.nl
Nieuws

Steam volgens Valve niet gehackt, wel groot datalek

De telefoonnummers van 89 miljoen Steam-gebruikers zouden in het bezit zijn van een hacker

Valve heeft ontkend dat Steam gehackt is, ondanks dat iemand data van 89 miljoen Steam-accounts in het bezit heeft.

Onlangs meldde een hacker die zichzelf Machine1337 noemt de gegevens van 89 miljoen Steam-accounts te hebben verkregen. Daaronder zouden telefoonnummers en oude codes voor tweestapsverificatie vallen. Hij bood aan deze gegevens voor 5000 dollar te verkopen.

Valve heeft nu aangegeven dat er geen sprake is van een inbreuk op Steam. Ondanks dat er geen hack heeft plaatsgevonden, zijn de bovenstaande gegevens echter wel in handen van de hacker. Valve zoekt dan ook naar de bron van deze gegevens. Daarbij wordt benadrukt dat de telefoonnummers niet te herleiden zijn naar specifieke Steam-accounts en dat de tweestapsverificatiecodes een kwartier na versturen via sms al niet meer geldig waren en nu dus onbruikbaar zijn.

Daarbij benadrukt Valve dat andere Steam-gegevens niet gelekt zijn. Men heeft dus geen betaalinformatie of wachtwoorden weten te verkrijgen. Steam-gebruikers hoeven hun wachtwoord of telefoonnummer dan ook niet te veranderen, maar Valve raadt mensen wel aan om Steam Mobile Authenticator aan te zetten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Apple heeft Fortnite nog steeds niet op iOS App Store toegelaten
PU.nl
Nieuws

Apple heeft Fortnite nog steeds niet op iOS App Store toegelaten

De game is sinds afgelopen vrijdag ingediend voor het goedkeuringsproces

Apple zou Epic Games nog altijd geen toestemming gegeven hebben om Fortnite in de wereldwijde iOS App Store uit te brengen, ondanks dat het laatstgenoemde bedrijf het goedkeuringsproces al een week geleden heeft opgestart.

Dat claimt Tim Sweeney, de CEO van Epic Games. Op 9 mei werd de game voor het verificatieproces op de App Store ingediend, maar op social media meldt Sweeney nu dat Apple de komst van het spel nog altijd niet heeft goegekeurd. "Nog geen nieuws van Apple. Ze kunnen het al sinds afgelopen vrijdag keuren."

In een andere tweet meldde Sweeney dat het bedrijf enkele dagen geleden nog naar Apple heeft gemaild, maar da het nog geen reactie heeft gekregen. Dat Fortnite nog niet is geverifieerd is opvallend, want op de officiële ontwikkelaarswebsite van Apple valt te lezen dat gemiddeld genomen negentig procent van alle ingezonden apps in minder dan 24 uur worden gekeurd.

Sweeney laat tot slot weten dat Epic gisteren een nieuwe versie van Fortnite naar Apple heeft moeten sturen voor verificatie. De vorige week verstuurde versie was namelijk niet meer representatief voor de game, aangezien de inhoud van het spel regelmatig verandert gezien het om een liveservicegame gaat.

Apple's schijnbare uitstel van het verifiëren van Fortnite voor de App Store hangt mogelijk samen met de langdurige strijd tussen Apple en Epic Games. De twee waren verwikkeld in een rechtszaak, omdat Epic van mening was dat Apple teveel macht uitoefende door aankopen op iOS-apparaten alleen via diens eigen App Store te laten verlopen. Inmiddels mogen andere bedrijven ook via externe manieren consumenten laten betalen.

Twee weken geleden werd besloten dat Apple in de Verenigde Staten geen commissie meer mag rekenen op aankopen die buiten de App Store worden gemaakt. Daarop gaf Epic Games aan zo snel mogelijk Fortnite terug in de App Store te laten verschijnen, maar dat lijkt nu dus alsnog gerekt te worden door Apple. Fortnite is overigens al geruime tijd weer op iOS-apparaten speelbaar, maar wel alleen via externe winkels, zoals die van Epic Games zelf.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!