Poster van Fallout-televisieserie lijkt AI-art te gebruiken
Gamer.nl
Nieuws

Poster van Fallout-televisieserie lijkt AI-art te gebruiken

Serie moet volgend jaar op Amazon Prime Video verschijnen

De pas onthulde poster voor de Fallout-televisieserie lijkt gebruik te maken van art die door artificiële intelligentie is gemaakt.

Tijdens Gamescom vorige week onthulden Amazon en Bethesda dat de Fallout-televisieserie in 2024 op Prime Video verschijnt. Ook werd aangekondigd dat de serie zich in Los Angeles afspeelt, werd achter de schermen een vroege trailer getoond en werd er een poster online geplaatst.

Fans zijn er nu achter gekomen dat de poster waarschijnlijk (gedeeltelijk) door AI is gemaakt. Zo lijkt de achterkant van de voorste auto wel erg op de voorkant van een auto. Ook de manier waarop de hoge gebouwen haast onderdeel uitmaken van de bergen valt op.

Vooralsnog is niet duidelijk of de poster echt met AI is gemaakt. Ook al is dat het geval, is dat natuurlijk niet verboden. Er heerst echter wel min of meer een taboe op het gebruik van AI door grote bedrijven, aangezien zij ook mensen kunnen betalen om dergelijk promotiemateriaal te maken.

Sinds de aankondiging dat er een tv-serie gebaseerd op Fallout in de maak is, zijn er al diverse setfoto's uitgelekt - onder andere van een Ghoul en een Super Duper Mart. Vorig jaar werd ook een eerste officiële foto gedeeld. De Prime Video-televisieserie gebaseerd op Bethesda's Fallout-reeks werd in 2020 al aangekondigd en wordt gemaakt voor Amazon. De serie wordt mede gemaakt door Westworld-bedenkers Lisa Joy en Jonathan Nolan. Onder de castleden vallen in ieder geval Twin Peaks-acteur Kyle MacLachlan, Aaron Moten (Next), Xelia Mendes-Jones (Havoc) en Walter Goggins (Justified). Captain Marvel-schrijver Geneva Robertson-Dworet en The Officer's Graham Wagner worden de showrunners. Todd Howard is executive producer.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!