Prijs, releasedatum, games en meer details Google Stadia gelekt
PU.nl
Nieuws

Prijs, releasedatum, games en meer details Google Stadia gelekt

Er zijn een aantal nieuwe details van Google Stadia gelekt. Onder andere de prijs, releasedatum, de games en de verschillende edities van de streamingdienst worden onthuld.

Canadese nieuwswebsite La Presse heeft een aantal nog niet onthulde details van Google Stadia naar buiten gebracht. De gelekte informatie is bevestigd door Jason Schreier in een artikel op Kotaku, waar alle nieuwe details op een rij zijn gezet.

De gelekte details onthullen dat Google Stadia lanceert in november in 14 landen, waaronder Canada. De streamingdienst gaat niet hetzelfde model als Netflix aanhouden, want het wordt mogelijk om games individueel aan te schaffen naast het hebben van een abonnement. Het basisabonnement gaat 11,99 Canadese dollar per maand kosten, welke toegang geeft tot het spelen van een aantal games in 4K-resolutie met 60 frames per seconde. Andere games, en dan vooral de nieuwe spellen die lanceren op het platform, moeten los aangeschaft worden.

Vanaf 2020 wordt ook een 'Stadia Base'-editie van Google Stadia uitgebracht. Dit is een gratis versie van de streamingdienst, waarmee spellen met een maximale resolutie van 1080p gespeeld kunnen worden. Een betaalde 'Founders'-editie is al dit najaar verkrijgbaar en gaat 169 Canadese dollar kosten. Deze editie bevat een Chromecast Ultra, een Stadia-controller en een abonnement van drie maanden op Google Stadia. Bovendien wordt Destiny 2, waarvan vandaag naar buiten kwam dat deze naar Google Stadia komt, meegeleverd bij de betaalde editie.

Naast Destiny 2 is ook gelekt dat Doom Eternal, Assassin's Creed: Odyssey, de nieuwe Tomb Raider-trilogie en The Division 2 beschikbaar zijn op de lancering van Google Stadia.

De gelekte informatie wordt waarschijnlijk bevestigd tijdens de presentatie van Google vanavond. Om 18:00 uur Nederlandse tijd worden nieuwe details van Google Stadia officieel bekendgemaakt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw logo van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog gespot
PU.nl
Nieuws

Nieuw logo van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog gespot

Zoek de verschillen

Er is een nieuw logo van de PlayStation-studio Naughty Dog - bekend van games als The Last of Us en Uncharted - gevonden.

Het logo is geleverd aan het Europese Intellectual Property Office. Waar het oude logo de woorden 'Naughty' en 'Dog' naast elkaar had staan, staan ze in het nieuwe logo onder elkaar. Hieronder is eerst het nieuwe logo te zien, met daaronder het oude logo. De illustratie van een afdruk van een hondenpoot blijft intact.

Naughty Dog is bekend van franchises als The Last of Us, Uncharted en de oorspronkelijke Crash Bandicoot-games. Het bedrijf werkt op dit moment aan Intergalactic: The Heretic Prophet. De PlayStation 5-game draait om Jordan, een gevaarlijke premiejager die tijdens haar jacht op een doelwit op de verre planeet Sempiria belandt. De communicatie tussen de planeet en de rest van het universum is honderden jaren geleden al verloren gegaan. Daarbij zal een fictieve religie een belangrijke rol spelen binnen de game - mogelijk een heet hangijzer waar online gemengde reacties op zullen komen.

Eerder deze week bleek al dat Naughty Dog ook aan een andere game werkt. Daar is echter nog geen informatie over beschikbaar. Eerder dit jaar werd geclaimd dat het in ieder geval niet om The Last of Us: Part 3 gaat, en dat Shaun Escayg - bekend van Uncharted: The Lost Legacy en Marvel's Avengers - de regisseur is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Embracer voert nog meer veranderingen aan gamedivisies door
PU.nl
Nieuws

Embracer voert nog meer veranderingen aan gamedivisies door

Bedrijf wil in fiscaal jaar 2025/2026 in totaal 76 games uitbrengen

Embracer Group heeft in navolging van veranderingen vorig jaar aangekondigd nog meer aanpassingen te maken aan zijn gamedivisies.

Vorig jaar bleek al dat Embracer werd opgesplitst in drie bedrijven: Asmodee, Coffee Stain & Friends en Middle-earth Enterprises & Friends. Laatstgenoemde bedrijf heeft bekende (game)franchises als Tomb Raider, The Lord of the Rings, Kingdom Come: Deliverance en Dead Island onder zich, Asmodee richt zicht op tabletop-spellen en Coffee Stain is bedoeld voor indiespellen.

Nu heeft Embracer aangekondigd dat Coffee Stain & Friends wordt losgekoppeld en een geheel losstaand bedrijf wordt. De aandelen van Coffee Stain worden verdeeld onder de aandeelhouders van Embracer, dus in feite blijft Coffee Stain nog steeds eigendom van Embracer. De loskoppeling van Coffee Stain draait dan ook vooral om het feit dat het bedrijf als een losse entiteit zal functioneren op de beurs. Volgens Anton Westbergh, de medeoprichter van Coffee Stain, is het feit dat de uitgever een losstaand bedrijf wordt "zowel spannend en ook een beetje eng - maar op een goede manier".

Middle-earth & Friends zal vanaf nu bekendstaan als Fellowship Entertainment. Daar blijven nog steeds de bovengenoemde IP's onder vallen.

Embracer laat weten dat het in het fiscale jaar 2025/2026 in totaal 76 verschillende games wil uitgeven, waaronder Gothic 1 Remake, MEtal Eden, Fellowship, Reanimal, Wreckreation, een nieuwe Spongebob Squarepants-game, Norse: Oath of Blood en Deep Rock Galactic: Rogue Core. Ook de pas uitgestelde games Killing Floor 3 en Marvel 1943: Rise of Hydra staan nog op stapel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!