PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek
Gamer.nl
Nieuws

PUBG-spelers ontdekken probleem in wapen-mechaniek

Verschillende spelers van PlayerUnknown's Battlegrounds hebben een probleem ontdekt in het wapen-mechaniek van de game. Zo wordt uitgewezen dat de hoogte van de framerate bepaalt hoe het wapen in PUBG presteert.

YouTube-kanaal WackyJacky101 analyseerde de wapen-mechanieken in PUBG wanneer hij tot de conclusie kwam, dat het hebben van een lagere framerate voordeliger kan zijn bij het gebruiken van specifieke wapens. Zo kwam de speler erachter dat wanneer de framerate wordt ingesteld op 30fps, de terugslag van een aantal wapens makkelijker te controleren is. Hierdoor kunnen spelers makkelijker richten en hun kans vergroten op het uitschakelen van doelwitten.

Volgens

Watch on YouTube

wordt deze prestatie met name beïnvloed bij wapens met een hoge vuursnelheid. Hiermee wordt verondersteld dat hoe langzamer het wapen vuurt, hoe hoger de framerate moet zijn om goed te presteren. Volgens hem wordt dit veroorzaakt door de manier hoe PUBG de terugslag calculeert, dat gebeurt bij ieder schot dat wordt gelost in plaats van een vast patroon. Echter benadrukt WackyJacky101 dat het verlagen van de framerate de schade per kogel vermindert. Toch is het verlagen van de framerate gunstig voor spelers die normaal moeite hebben om met de terugslag om te gaan.

Watch on YouTube

Reddit-gebruiker MutuTutu deed ook onderzoek naar deze kwestie en kwam erachter dat dit fenomeen veroorzaakt wordt door het aantal kogels dat een wapen per seconde afvuurt. Zo wordt het voorbeeld uit WackyJacky101 benoemd waarin het AKM-wapen wordt gebruikt. Dit wapen vuurt tien schoten per seconde af wat perfect in lijn is met 30 en 60fps. De terugslag van dit wapen wordt zo het minste beïnvloed.

Dit geeft aan dat er voor elk wapen in de game een ideale framerate is om zo min mogelijk beïnvloed te worden door de terugslag. Met deze conclusie deelde MutuTutu een document waarin de ideale framerate voor elk wapen is opgesteld. Wanneer de framerate gesynchroniseerd is met het wapen, is het effect van de terugslag minimaal.

Watch on YouTube

Voor de meeste spelers is het vaststellen van een framerate echter geen keuze. Met name aan het begin van een wedstrijd in PUBG, wanneer iedereen nog leeft, daalt de framerate drastisch. In de meeste situaties is het dan ook niet te vermijden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid
Gamer.nl
Nieuws

Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid

Wat betekent dat voor de toekomst van het personage?

Sackboy - bekend van de LittleBigPlanet-games en Sackboy: A Big Adventure - maakt geen onderdeel meer uit van het huidige PlayStation Productions-logo.

Socialmediagebruiker realradec onthulde na het zien van de Until Dawn-film dat Sackboy niet meer in het PlayStation Productions-logo voorafgaand aan de film voorkomt. Voorheen maakte Sackboy nog wel onderdeel uit van dit logo. Andere personages zoals Ratchet and Clank, Astro Bot en Nathan Drake komen nog wel voor in het logo.

Het is op moment van schrijven niet bekend waarom Sackboy niet meer in het logo voorkomt, maar Sony lijkt steeds minder nadruk op het personage en de LittleBigPlanet-franchise te leggen. Zo zijn LittleBigPlanet 3 en alle LittleBigPlanet-dlc vorig jaar uit de PlayStation Store gehaald. Wel is Sackboy: A Big Adventure nog altijd te koop.

Vorig jaar bleek dat Sony-studio Media Molecule, dat de eerste LittleBigPlanet-games heeft ontwikkeld, bijna werd opgeheven tijdens een ontslagronde. Zover bekend werkt de studio inmiddels al een tijdje aan een nieuwe IP, die naar verluidt niet op de meest recente game van de ontwikkelaar, Dreams, lijkt.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar

Er gaan al geruime tijd geruchten over de komst van de game

Het nog onaangekondigde Half-Life 3 zou al vanaf begin tot eind speelbaar zijn bij Valve.

Dat claimt gerenommeerde Half-Life-insider Tyler McVicker. In een recente livestream beantwoordde hij vragen van kijkers. Zo werd hij gevraagd wanneer Half-Life 3 uitkomt, waarop hij het volgende meldde: "Waarschijnlijk dit jaar, of de aankondiging vindt in ieder geval dit jaar plaats."

Hij liet daarbij weten dat de ontwikkeling van het spel al vergevorderd is. "De game is van begin tot eind speelbaar. De ontwikkeling is verder gevorderd dan ooit, en ze zijn nu aan het optimaliseren. Ze zetten de puntjes op de i."

Afgelopen jaar claimde Valve-insider Gabe Follower meermaals informatie over een langverwacht vervolg op Half-Life 2 te hebben. Rond de jaarwisseling meldde hij bijvoorbeeld dat er al enkele maanden speeltests voor de game werden gehouden. Dit jaar liet hij daarbij weten dat de game wordt geoptimaliseerd.

Officieel is er nog altijd geen Half-Life 3 aangekondigd, al hintte de stemacteur achter het personage G-Man mogelijk wel naar de komst van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!