Rainbow Six: Siege klaar voor PlayStation 5 en Xbox Series X
PU.nl
Nieuws

Rainbow Six: Siege klaar voor PlayStation 5 en Xbox Series X

Ubisoft is van plan Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege beschikbaar te hebben voor de PlayStation 5 en Xbox Series X zodra de next-gen consoles uitkomen. Daarnaast bieden ze graag mogelijkheden voor cross-platform gameplay.

Leroy Athanassof, regisseur van Rainbow Six: Siege, vertelt in een interview dat Ubisoft hoopt Rainbow Six Siege, voor de next-gen consoles, op hetzelfde moment te lanceren als de Playstation 5 en de Xbox Series X. Wanneer de game uitkomt kan Athanassof dus niet vertellen. “Uiteindelijk wordt dat beslist door de mensen die de next-gen consoles maken,” vertelt Athanassof. “Ik kan je wel vertellen wat wij erbij willen zijn op het moment van de lancering, maar het is weer aan de makers van de consoles om te beslissen of we tegelijk met die next-gen consoles kunnen lanceren.”

©GMRimport

Ubisoft wil ervoor zorgen dat zoveel mogelijk spelers uit de community met elkaar blijven spelen. Daarom willen ze met Rainbow Six Siege een mogelijkheid bieden om cross-generation te spelen. Door middel van matchmaking kunnen spelers in Rainbow Six Siege samen spelen met andere spelers die op dat moment online zijn.

“Dat betekent dat als je speelt op de volgende PlayStation, je nog steeds een matchmake kan maken met de vorige PlayStation.”

-

Ubisoft wil ook graag cross-play mogelijk maken tussen Xbox One en PlayStation 4, maar volgens Athanassof is dat wederom niet aan hen om te beslissen. “Dit is meer een discussie tussen Microsoft en Sony. Wij zouden het geweldig vinden om volledige cross-play te leveren. We willen daar graag beschikbaar voor zijn.” Athanassof is erg hoopvol dat cross-play uiteindelijk mogelijk is. “Het is een logische zet in de industrie. Het is enkel een kwestie van tijd voordat het gaat gebeuren.”

Athanassof is minder hoopvol over de cross-play tussen consoles en pc. “Ik denk niet dat er ooit console cross komt met pc. De enige manier waarop dat zou lukken is als we de spelers de keuze geven of ze wel of niet met pc-spelers willen spelen. Als je een match aan wilt gaan met pc-spelers en je wordt helemaal afgemaakt door een toetsenbord en een muis, is dat aan jou.”

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!