Seizoen 2 en competitieve modus Apex Legends lanceren vanavond
Gamer.nl
Nieuws

Seizoen 2 en competitieve modus Apex Legends lanceren vanavond

Seizoen 2 van Apex Legends gaat vanavond van start en heeft een downloadgrootte van ongeveer 18 GB. Ook lanceert de competitieve modus van de battle royale-game.

Het tweede seizoen van Apex Legends, genaamd Battle Charge, lanceert vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd. Het nieuwe seizoen, waarvan de trailers al eerder deze week lekten op Reddit, maakt onder andere een aantal grote veranderingen aan de map, introduceert het nieuwe speelbare personage Wattson en voegt een nieuwe Battle Pass met uitdagingen toe.

De update voor Apex Legends heeft een grootte van ongeveer 20 GB op de PlayStation 4 en Xbox One, terwijl de update voor pc ongeveer 18 GB bedraagt. Deze grootte heeft te maken met het vervangen van verouderde bestanden door nieuwere versies van de code, zodat het spel beter presteert. De update kan worden gedownload vanaf vanavond 19:00 uur Nederlandse tijd.

Apex Legends krijgt vanaf dit seizoen ook een competitieve spelmodus. In een bericht op Reddit legt Respawn Entertainment uit dat deze modus bestaat uit zes rangen en wordt opgedeeld in verschillende periodes, genaamd Series. De eerste Series vinden plaats vanaf vanavond tot en met september, waarin spelers zich omhoog kunnen werken vanaf de Bronze-rang tot en met Silver, Gold, Platinum, Diamond en Apex Predator.

In de competitieve modus kunnen Ranked Points (RP) worden verdiend door andere spelers te doden, in de top tien, vijf of drie te eindigen of door een ronde te winnen. Bij het bereiken van een bepaald aantal RP wordt de volgende divisie of rang bereikt, maar het kost ook punten om een nieuw spel te kunnen spelen in de competitieve modus. Met het behalen van een bepaalde rang kunnen aan het einde van het seizoen beloningen worden verdiend, zoals badges en wapen-skins. Bovendien wordt in de beloningen verklapt dat Dive Trails worden geïntroduceerd in Apex Legends.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!