Shenmue 3-fans krijgen geen geld terug na overstap naar Epic
Gamer.nl
Nieuws

Shenmue 3-fans krijgen geen geld terug na overstap naar Epic

Nadat gisteren bekend werd gemaakt dat Shenmue 3 naar de Epic Games Store komt in plaats van Steam, wilde veel fans hun geld terug. Uitgever Deep Silver werkt hier echter niet aan mee.

Gisteren werd tijdens de PC Gaming Show vanaf E3 bekendgemaakt dat Shenmue 3 exclusief verkrijgbaar gaat zijn op de Epic Games Store. Het is niet duidelijk of het spel op een later tijdstip ook naar andere pc-platformen komt, maar in de uitgebrachte trailer was alleen het logo van Epic te zien. Dit is opvallend, omdat Shenmue 3 sinds de bekendmaking van het spel vier jaar geleden stond gepland voor een lancering op Steam.

Veel fans die het Kickstarter-project van Shenmue 3 hebben gesteund, zijn teleurgesteld met het nieuws dat het spel alsnog naar de Epic Games Store komt. Zij hadden namelijk gerekend op een Steam-code. Voor sommige fans is het zelfs genoeg reden om hun geld terug te vragen, maar het ontwikkelteam van Shenmue 3 werkt hier niet aan mee. "We verontschuldigen ons voor het plotseling veranderen van het platform, maar dit is niet genoeg reden om mensen hun geld terug te geven", aldus een officiële reactie van uitgever Deep Silver.

Eerder deze maand werd nog bekendgemaakt dat Shenmue 3 is uitgesteld. Oorspronkelijk stond het spel gepland voor een lancering in december 2017, maar ondertussen is deze releasedatum al drie keer verplaatst. Shenmue 3 moet nu op 19 november worden uitgebracht voor pc en PlayStation 4. De extra tijd wordt volgens Yu Suzuki en Deep Silver gebruikt om het spel te verfijnen en een 'echte Shenmue-ervaring te leveren'.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met acht procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met zes procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!