Skyrim-componist werkt momenteel niet aan The Elder Scrolls 6
PU.nl
Nieuws

Skyrim-componist werkt momenteel niet aan The Elder Scrolls 6

De componist van The Elder Scrolls 5: Skyrim, Jeremy Soule, heeft aangegeven dat hij momenteel niet werkt aan de opvolger van de franchise, The Elder Scrolls 6. Dit maakt de componist bekend via Facebook.

Op Facebook geeft Soule aan dat er vele fans zijn die hem hebben gevraagd of hij wederom betrokken is bij de ontwikkeling van de nieuwe The Elder Scrolls-game. Daarop geeft hij aan dat hij The Elder Scrolls-franchise nooit de rug zou toekeren. "Ik geloof dat mijn betrokkenheid met de ontwikkeling afhankelijk is van een creatieve keuze van Bethesda en in welke richting zij de franchise willen sturen. Hiermee bevestig ik dan ook dat ik momenteel niet betrokken ben met The Elder Scrolls 6."

Met het plaatsen van het bericht gaven fans aan dat zij hoopten dat Bethesda Soule alsnog gaat aannemen als componist voor de volgende game. Sommigen zeiden dat het niet betrekken van Soule bij de game een slechte keuze is geweest. Hierop antwoordde Soule als volgt;

"Ik stel jullie steun op prijs! Iedereen bedankt! Maar wie dan ook door hen is aangenomen of aangenomen gaat worden zal iets speciaals leveren voor The Elder Scrolls 6. Ik ben er zeker van dat ze nog steeds een geweldige game kunnen leveren met of zonder mijn betrokkenheid."

©GMRimport

Soule reageerde ook nog op een paar reacties van zijn fans door te zeggen dat zijn gebrek aan betrokkenheid geen voorbode is voor de relatie tussen Bethesda en Soule in de toekomst. Daarnaast geeft hij aan vereerd en dankbaar te zijn voor de muziek die hij heeft mogen maken voor de fans. Daaraan voegt hij toe trots te zijn op zijn werk en geraakt te zijn door de vele verhalen waarin zijn muziek een belangrijke rol heeft gespeeld in het leven van vele mensen, zoals in ziekenhuizen, trouwerijen en zelfs begrafenissen.

Soule heeft in zijn loopbaan bij Bethesda, naast Skyrim, muziek gecomponeerd voor Morrowind en Oblivion. Ook is hij bekend voor het componeren van muziek voor World of Warcraft, Guild Wars en Prey.

The Elder Scrolls 6 werd afgelopen E3 met een korte teaser aangekondigd tijdens de persconferentie van Bethesda. De game bevindt zich echter in een vroeg stadium. Volgens de ontwikkelaar zijn we "nog twee volle games van The Elder Scrolls 6 verwijderd".

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!