Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen
PU.nl
Nieuws

Sony wil muziek en films naar PlayStation Network brengen

De voorzitter van Sony, Kenichiro Yoshida, zegt de film-, muziek en serie-sectie van het bedrijf te willen prioriteren. Dit zegt Yoshida tijdens een gesprek met The New York Times.

Tijdens het gesprek met The New York Times werd door Yoshida bevestigd dat ze niet op willen geven met de entertainment-sectie binnen Sony. In plaats daarvan plant het bedrijf om juist meer te willen investeren in de drie entertainment-groepen.

Zo wordt vermeld dat Sony van plan is om muziek, films en series te gaan introduceren op de PlayStation Network. In het verleden werd hier niet op ingespeeld, omdat analisten binnen het bedrijf vreesde dat het pushen van films op het digitale platform ten koste kon gaan van doorgewinterde gamers. Yoshida twijfelt hier echter aan en zegt dat het PlayStation Network een erg sterk platform is en juist zeer geschikt is voor muziek- en videocontent.

©GMRimport

"Ik wil de boodschap overbrengen dat Sony een creatief entertainmentbedrijf is", aldus Yoshida tegen The New York Times. Dit zegt de voorzitter voordat hij naar Las Vegas vertrok om vandaag bij CES 2019 te gaan spreken.

"Entertainment zit in Sony's DNA", zo zegt Yoshida. "We zitten nu voor meer dan vijftig jaar in de muziek-industrie, dertig jaar in de film-industrie en vijfentwintig jaar in de gaming-industrie". Alleen in het laatste fiscale jaar van het bedrijf waren de drie secties al goed voor 47 procent van de operationele winst, wat neerkomt op omgerekend 5,8 miljard euro.

©GMRimport

Het prioriteren van de entertainment-secties van Sony is met name opvallend na het ervaren van meerdere tegenslagen. Zo boekte Sony, ondanks het uitkopen van verschillende partners, een matig jaar in 2018 in de muzieksector en deed Apple een oproep aan bestuurders om aan hun aankomende streaming service te werken. Daarnaast kampte het bedrijf in 2014 met een grote cyberaanval en lijken shows zoals 'Better Call Saul' en 'The Blacklist' te verouderen.

Daarentegen boekte Sony veel succes met de films Jumanji: Back to the Jungle en Venom met een opbrengst van respectievelijk 839 miljoen en 747 miljoen euro door kaartverkopen. Daarnaast is Sony, samen met Disney, het enige bedrijf die het recht heeft om Marvel-gerelateerde films en televisiecontent uit te brengen.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!