Square Enix: ‘Geen plannen om ontwikkeling Babylon´s Fall af te remmen´
Gamer.nl
Nieuws

Square Enix: ‘Geen plannen om ontwikkeling Babylon´s Fall af te remmen´

Square Enix en PlatinumGames zeggen van plan te zijn de ontwikkeling van Babylon’s Fall onverminderd door te zetten. De toekomst van het spel “komt niet in gevaar”.

Dat meldt het officiële twitterkanaal van Babylon’s Fall. In de post staat onder de vraag “Komt de doorgaande service in gevaar?” dat de ontwikkeling van het spel onverminderd doorgaat. De ontwikkelaar claimt dat content voor het tweede seizoen van Babylon’s Fall “praktisch al klaar is”, en dat het werk aan seizoen 3 al is begonnen.

“We zullen nieuwe content blijven maken voor de game en verbeteringen toepassen op basis van feedback van spelers, ernaar strevend om huidige spelers te behouden en nieuwkomers aan te trekken”, aldus de twitterpost. De ontwikkelaar gaat niet in op al dan niet tegenvallende reviewcijfers en spelersaantallen.

Babylon’s Fall kwam begin deze maand uit en krijgt sindsdien kritiek te verduren van critici en spelers. Op Metacritic staat het gemiddelde cijfer van het spel op een 4,1 en de spelersaantallen op Steam liepen de eerste weken gestaag naar beneden. Het record van gelijktijdige spelers op Steam staat voor Babylon’s Fall op 1188, dat werd ruim twee weken geleden gevestigd.

Een van de content-updates voor Babylon’s Fall komt in de vorm van een cross-overevenement met NieR: Automata. Daar kun je alles over lezen in deze aankondiging.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen
Gamer.nl
Nieuws

Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen

Hideki Kamiya zou ook graag een remake van Viewtiful Joe maken

Hideki Kamiya, de regisseur van de allereerste Devil May Cry, heeft de wens uitgesproken om een remake van die game te ontwikkelen.

Dat liet hij weten in een video op zijn YouTube-kanaal. Daarin werd hem de vraag gesteld of hij aan een remake van Devil May Cry zou willen werken, waarop hij positief antwoordde. Ook lijkt het hem interessant om aan een remake van Viewtiful Joe te werken.

Devil May Cry verscheen in 2001 op de PlayStation 2. De ontwikkeling van de actiegame begon met de intentie om Resident Evil 4 te maken, maar al snel groeide het uit tot een compleet nieuw spel. Vietwiful Joe kwam in 2003 uit op de GameCube en biedt sidescrolling-actie.

Remakes van Devil May Cry en Viewtiful Joe van Kamiya lijken niet meer zo onwaarschijnlijk als voorheen. Kamiya is inmiddels al enige tijd vertrokken bij PlatinumGames en heeft zijn onafhankelijke ontwikkelstudio Clovers Inc. opgericht. Hij heeft de handen ineengeslagen met Capcom voor een vervolg op cultgame Okami. Capcom is ook de eigenaar van Devil May Cry en Viewtiful Joe.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen
Gamer.nl
Nieuws

Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen

Het zou om de grootste overname in de Nederlandse esports ooit gaan

De internationale esportsorganisatie Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen. De organisatie praat over de grootste overname in de Nederlandse esports ooit.

Het in 2018 opgerichte Team Gullit geldt als een van de meest succesvolle Nederlandse EA Sports FC-teams (voorheen Fifa). Zo heeft het team twee Europese kampioenschappen, de eChampions League en de Fifae World Cup gewonnen. De overname komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar namen Team Liquid en Team Gullit al gezamenlij kdeel aan de Esports World Cup. Team Gullit zal voortaan uitkomen onder de naam Team Liquid.

Victor Goossens, co-CEO en oprichter van Team Liquid: “Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. Hun hoofdkantoor in Alkmaar wordt een extra Team Liquid-hub in Nederland, een plek waar we spelers-bootcamps en fan-events tot leven brengen. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

Ook Team Gullit-medeoprichter Schalk Stalman is enthousiast: “Toen Corné Dubelaar en ik Team Gullit oprichtten in 2018, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming – en EA FC in het bijzonder – en deze overname bevestigt dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid, en als adviseur zal ik nauw betrokken blijven bij dat proces.”

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!