Super Mario Maker 2 heeft verhaalmodus
PU.nl
Nieuws

Super Mario Maker 2 heeft verhaalmodus

Super Mario Maker 2 heeft een verhaalmodus. Nintendo maakte allerlei details over de aankomende Switch-game bekend in een Nintendo Direct-uitzending afgelopen nacht.

In de verhaalmodus spelen gamers door honderd levels die zijn gemaakt door Nintendo zelf, om zo munten verzamelen waarmee het kasteel van Princess Peach opgebouwd kan worden. Natuurlijk kunnen spelers net als in de eerste Mario Maker ook hun eigen levels maken en - met een Nintendo Switch Online-abonnement - deze online delen met andere spelers.

Zoals in de eerste Mario Maker, kan de stijl van diverse Mario-games gebruikt worden, namelijk Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World en New Super Mario Bros. Daarnaast is het in dit tweede deel mogelijk om de stijl van Super Mario 3D World te gebruiken. Hierin is het onder andere mogelijk om als Cat Mario te spelen en doorzichtige pijpen te plaatsen. Er zijn nu ook levelthema's gebaseerd op de woestijn, sneeuw, bos en lucht om uit te kiezen. Verder kunnen spelers nu bepalen hoe hoog het water in levels staat of het waterniveau zelfs gedurende een level laten stijgen en dalen. Ook kunnen levels zich nu 's nachts afspelen.

Verder bevat Super Mario Maker 2 allerlei nieuwe items en mogelijkheden. De boze zon die spelers achtervolgt is nu te gebruiken, er zijn schakelaars die invloed hebben op blokken en bewegende platforms in levels, er zijn grijparmen om aan vast te houden, nieuwe geluidseffecten en tevens nieuwe vijanden zoals Banzai Bills en Boom Booms. Koji Kondi heeft daarbij nieuwe muziek gecomponeerd.

Super Mario Maker 2 komt op 28 juni uit op de Switch. Er komt tevens een bundel beschikbaar waarbij een abonnement van 12 maanden op Nintendo Switch Online geleverd wordt. De complete Direct-uitzending is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!