Switch ontvangt ports van Hellblade, Bloodstained en meer
PU.nl
Nieuws

Switch ontvangt ports van Hellblade, Bloodstained en meer

Tijdens de Nintendo Direct-uitzending afgelopen avond werden overzettingen van games als Hellblade en Bloodstained aangekondigd voor de Switch.

Hellblade: Senua’s Sacrifice viel eerder al in de prijzen vanwege het emotionele verhaal dat ontwikkelaar Ninja Theory vertelt over het hoofdpersonage met geestelijke problemen. De game komt dit voorjaar uit op de Switch.

Ook Bloodstained: Ritual of the Night komt naar de Switch. De game die is geïnspireerd door de Castlevania-reeks en 2D-platformactie bevat in een griezelig kasteel komt deze zomer uit. Het spel verschijnt dan ook op PlayStation 4, Xbox One en pc.

Eerder werd al aangekondigd dat Mortal Kombat 11 naar de Switch, pc, PS4 en Xbox One komt. Ondanks eerdere geruchten die het hadden over een uitstel voor de Switch-versie, komt deze versie net als de andere edities op 23 april uit.

Disney Tsum Tsum Festival is een geheel nieuwe game voor de Switch waarin spelers overeenkomende Tsum Tsum bij elkaar moeten zoeken om een zo hoog mogelijke score te behalen. Tot vier spelers kunnen het tegen elkaar opnemen of samenwerken. De game moet ergens in 2019 uitkomen.

Nadat Assassin's Creed 3 Remastered al voor andere platformen werd aangekondigd, is nu duidelijk dat het spel ook naar de Switch komt. De game verschijnt op 21 mei voor Nintendo's platform en bevat bewegings- en touchbesturing, alsmede alle downloadbare content en Assassin's Creed Liberation Remastered.

Unravel Two komt op 22 maart naar de Switch. De game verscheen in de lente van 2018 al op pc, PlayStation 4 en Xbox One. In tegenstelling tot het eerste deel, toont Unravel Two te allen tijde een tweede personage op het beeldscherm. De personages zitten aan elkaar vast met een draad. Het spel kan alleen of met z’n tweeën gespeeld worden. De Unravel-games zijn platformers van Electronic Arts.

Andere ports die zijn aangekondigd, zijn onder andere Grid Autosport, Dead by Daylight, dat deze herfst moet verschijnen, en de indiegame Deltarune: Chapter 1, die vanaf 28 februari gratis te downloaden is.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!