Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde
Gamer.nl
Nieuws

Switch-versie Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde

Ed boon, mede-bedenker van Mortal Kombat, bevestigt in een interview dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 draait op 60 frames per seconde. Wél zijn de omgevingen minder gedetailleerd en worden de fatality-video's afgespeeld met 30 frames per seconde.

Tijdens de aankondiging van Mortal Kombat 11 in december, werd bevestigd dat de game ook wordt uitgebracht voor de Nintendo Switch. Veel fans waren echter ongerust dat het vechtspel van ontwikkelaar NetherRealm Studios een lagere framerate heeft op de Nintendo-console, omdat deze minder krachtige hardware bevat dan de andere platformen.

In een interview met Game Informer verzekert Ed Boon, medebedenker van Mortal Kombat, dat de Switch-versie van Mortal Kombat 11 net als op de andere consoles draait op 60 frames per seconde. Wél vertelt hij dat de Fatality-acties op alle platformen met 30 frames per seconde worden afgespeeld. Volgens Boon is hiervoor gekozen om de personages in een hogere resolutie te kunnen tonen en meer effecten in beeld te kunnen brengen.

De Switch-versie van Mortal Kombat 11 wordt niet ontwikkeld door NetherRealm zelf, maar door Shiver Entertainment. In januari meldde Trevor Traub, producent van NetherRealm, dat de omgevingen in het vechtspel minder gedetailleerd zijn op de console van Nintendo, maar dat het spel er wel fantastisch uitziet.

Uit het interview met Game Informer blijkt ook dat NetherRealm ooit gesprekken heeft gehad met Marvel over een mogelijk vechtspel. Bovendien werd gisteren Cetrion onthuld als nieuw speelbaar personage in Mortal Kombat 11.

Mortal Kombat 11 is beschikbaar vanaf 23 april voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie verschijnt in Europa op 9 mei.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!